سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کشته شدن اولین نظامی سودانی در تجاوز به یمن


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نخستین سرباز سودانی که در چارچوب نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی در یمن می‌جنگید، کشته شد.

به نوشته پایگاه خبری یمنی «التواصل»، این نظامی سودانی، در عملیات زمینی نیروهای متجاوز به شهر «الشریجه» در مرز استان «تعز» در مرکز یمن شرکت داشت که کشته شد.

«قاید نصر» سخنگوی نیروهای «عبدربه منصور هادی» در جبهه «العند» در جنوب یمن، این خبر را تایید کرد و گفت: این سرباز در نبرد برای آزادی الشریجه واقع در میان دو استان «لحج» و «تعز» به دست نیروهای انصارالله و «علی عبدالله صالح» کشته شد. علاوه بر آن، دو نظامی سودانی و 2 نیروی یمنی طرفدار هادی زخمی شدند.

پیش از این، اخبار زیادی درباره کشته شدن نظامیان اماراتی و حتی یک نظامی قطری در یمن منتشر شد و در 30 مهر گذشته نیز

مقر نظامیان سودانی هم‌پیمان با اماراتی‌ها در شهر عدن یمن مورد حمله شدید نیروهای ارتش و مردمی یمن قرار گرفت و طی آن 12 نفر کشته و زخمی شدند.

در بزرگترین حمله نیروهای مردمی یمن علیه نظامیان ائتلاف تحت فرماندهی عربستان 66 نظامی کشته شدند. در پی این رویداد دولت امارات که بیشترین تلفات را متحمل شد، 3 روز عزای عمومی اعلام کرد و برخی اخبار از خروج احتمالی نظامیان امارات از یمن حکایت می‌کرد.

از این رو ارتش متجاوز عربستان پس از دریافت این شکست سنگین از ارتش یمن برای اعاده حیثیت از بین رفته خود دست به دامن کشورهای عربی برای اعزام نیرو به یمن شد.  دولت سودان ضمن اعلام آمادگی برای اعزام هزاران سرباز به یمن، در چند نوبت نیروهایی را به یمن اعزام کرد.رسانه‌های مختلف اعلام کرده بودند که سربازان مصری، مغربی، اردنی، سودانی، قطری و کویتی نیز به بنادر عربستان اعزام و از آنجا از طریق گذرگاه ودیعه به یمن انتقال داده خواهند شد.

عربستان در ائتلاف با 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن، آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را در اختیار دارد، جلوگیری کند.

انتهای پیام/غ

 

http://fna.ir/5D47CY


ویدیو مرتبط :
تجاوز نظامی 10 کشور به یمن