ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



سرمربي رئال چطور سر راه سپاهان قرار گرفت؟


  X  

تاریخ خبر : پنج‌شنبه 1394.08.14 - 22:54

سرمربي رئال چطور سر راه سپاهان قرار گرفت؟

خبرآنلاين/ مديرعامل سپاهان مي گويد شگفت زده شده از اينکه چطور چنين نام هاي بزرگي را براي هدايت تيمش به او پيشنهاد داده اند.
سپاهان تصميم گرفته تا مربي بعدي اش يک مربي خارجي باشد و به دنبال اين است تا هرچه زودتر اين انتخاب را انجام دهد.
اين اتفاق سبب شده تا ليستي از نام هاي بزرگ سر راه سپاهان باشد. سپاهان که براي امسال ، يکي از گرانترين قراردادهاي ليگ را با حسين فرکي بسته بود و به او اگر در اين تيم مي ماند ، رقمي بين 600 تا 800 هزار دلار بايد پرداخت مي کرد، حالا با فسخ قرارداد همکاري با مرد دوست داشتني و قهرمان دو دوره متوالي ليگ بايد به دنبال گزينه اي خارجي با رقمي در همين حوالي باشد. ورود آنها به بازار خريد مربي سبب شده تا ليستي از مربيان بي کار دنيا روي ميز اصغر باقريان باشد که نام هايي عجيب در آنها ديده مي شود. يکي از اين نام ها بازيکن اسطوره اي آلمان و مربي پيشين رئال مادريد است . نامي به بزرگي برند شوستر. او اما تنها نام سرشناسي نيست که به سپاهان پيشنهاد شده است. باقريان در اين باره به خبرانلاين مي گويد:«راستش خودم ماندم اين رزومه ها و نام ها چقدر واقعي هستند و اصلا به ايران مي آيند يا نه . ولي وقتي اسم ها را ورق مي زنم ، 3 نام بزرگ از کشور آلمان در ميان شان است. برند شوستر يکي از اين 3 نفر است. يا مثلا روبرتو کارلوس هم در اين ليست وجود دارد. البته گزينه هايي مثل استيماچ و ژوروان ويرا هم به ما پيشنهاد شده اند . ولي من واقعا باورم نمي شود که ايجنت هاي ايراني اين نام ها را مي آورند و پيشنهاد مي دهند. البته ما بايد به جيب مان نگاه کنيم . ما يکسري شاخص براي کارمان ترسيم کرديم و بر اساس آن مي خواهيم مربي بعدي مان را انتخاب کنيم. الان روي 3 يا 4 اسم از اين ليست بلند بالا که با معيارهاي مان همخواني دارند را برگزيده ايم تا از ميان شان به گزينه نهايي برسيم. »
مدير سپاهان طوري صحبت مي کند که مشخص مي شود به خوبي خودش هم مي داند برنامه اي براي برند شوستر براي آمدن به سپاهان ندارد. شايد رقم قرارداد اين مربي و سابقه او سبب شده که اصفهاني ها به دنبال گزينه هاي ديگر باشند.
برند شوستر
بازيکن تيم ملي آلمان که سابقه بازي در تيم هاي بزرگي مثل رئال مادريد و بارسلونا را هم دارد. شوستر اگر چه در تيم ملي آلمان فقط 21 بازي انجام داد و 4 گل به ثمر رساند اما جزو يکي از با اخلاق ترين فوتباليست هاي اين کشور به شمار مي آيد. او که فوتبال خود را در کشورش و با تيم کلن شروع کرد بين سال هاي 1980 تا 1988 براي بارسلونا بازي کرد. اما سال 1988 در يک تصميمي جنجالي به رئال مادريد پيوست و 2 سال براي اين تيم بازي کرد. اين بازيکن سابق رئال مادريد حتي سابقه مربيگري در اين تيم را هم دارد. شوستر سال 2008 به دليل کسب نتايج ضعيف از هدايت کهکشاني ها برکنار شد. مالاگا آخرين تيمي است که شوستر آن را در فصل 2013-14 هدايت کرده است. مالاگا آن سال با 45 امتياز در رده يازدهم لاليگا قرار گرفت.
روبرتو کارلوس
مدافع چپ دوست داشتني تيم ملي برزيل که با آن قد کوتاه شوت هايي مي زد که گرفتنش براي بزرگترين دروازه بان هاي دنيا هم سخت بود. کارلوس که دوران اوج فوتبال خود را با رئال مادريد سپري کرد، سال 2012 در سمت بازيکن - مربي در تيم آنژي ماخاچ قلعه روسيه از فوتبال خداحافظي کرد و بيشتر ذهن خود را متمرکز به مربيگري کرد. او هم اکنون در سوپر ليگ ترکيه هدايت اکهيسار اسپور را در اختيار دارد و با 19 امتياز در رده چهارم اين ليگ است.
ژوروان ويرا
سرمربي سابق تيم سپاهان که در ليگ هفتم با اين تيم تا آستانه قهرماني هم رفت اما در برابر پرسپوليس آن را از دست داد. ويرا در سال 1999 مسلمان شده است و اسم « يوسف » را هم براي خودش انتخاب کرده است. او در سال 2007 با تيم ملي عراق به قهرماني جام ملت هاي آسيا رسيد. ويرا تا قبل از جام ملت هاي آسيا 2015 هم هدايت کويت را در اختيار داشت که در سال 2014 از کار برکنار شد.
ايگور استيماچ
مدافع تيم ملي کرواسي که شايد بزرگترين افتخار دوران ورزشي اش هدايت تيم ملي کشورش بين سال هاي 2012 تا 2013 بود. او حتي اين فصل گزينه هدايت استقلال هم بود که در نهايت با مسئولان اين تيم به توافق نرسيد. استيماچ فوتبال خود را از هايدوک شروع کرد و پس از پايان دوران بازيگري خود هم به خوانندگي روي آورد و از شهرت خود در اين راه استفاده کرد.ش

نظر شما


ویدیو مرتبط :
توپ طلای رونالدو در موزه رئال مادرید قرار گرفت