سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سهیلا جلودارزاده: کسانی که با منفعت‌طلبی منابع ملی را هدر دادند، نمی‌بخشیم


سهیلا جلودارزاده: کسانی که با منفعت‌طلبی منابع ملی را هدر دادند، نمی‌بخشیمایلنا/ رئیس اتحادیه سراسری کارگران زن خانه کارگر گفت: نمایندگان مجلس باید به جای آنکه درصدد کاستن از ساعت کاری زنان شاغل باشند، برای برخوداری زنان کارگر از حقوق قانونی آنها اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سهیلا جلودارزاده رئیس اتحادیه سراسر زنان کارگر در همایش بزرگ اتحادیه سراسری زنان کارگر که در مجموعه وزرشی شهید شیرودی برگزار شد، گفت: به جهت نزدیک شدن به آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز اسفند ۹۴ در اینجا دور هم جمع‌شده‌ایم تا بگوییم این انتخابات به این دلیل بسیار مهم است که چهره کارگر زن امروز با چهره کارگر زن ۵۰ سال پیش بسیار متفاوت است.

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار افزود: امروزه ملت‌ها توانسته‌اند مسیر پیشرفت و توسعه را با تلاش و اندیشه طی کنند و به جایگاهی عالی برسند. کارگران امروز با کامپیو‌تر و دستگاه‌های فنی بزرگ سر و کار دارند، بنابراین نباید زنان را به دلیل مردانه بودن کارهای کارگری از کار و اشتغال دور کرد.

وی گفت: امروز شاهد این هستیم مجلس قانونی تصویب می‌کند که ساعت کاری زنان کارگر کاهش یابد. مگر چه فرقی بین کارگران و کارمندان زن با همکاران مرد آنها وجود دارد؟

جلودارزاده بابیان اینکه جامعه کارگری خواهان عدالت در تصویب این قانون هستند و از دولت و مجلس انتظار دارند که در تصویب قوانین مطالبات آن‌ها و به ویژه خواسته‌های زنان شاغل را در نظر بگیرند، گفت: متاسفانه با تمام تلاش‌های دلسوزان جامعه کارگری هنوز شاهد اشتغال زنانی هستیم که با مزدی کمتر از ۳۰۰ هزار تومان در ماه کار می‌کنند و پرسش این است که چرا نباید همه مردان و زنان شاغل از حداقل مزد مصوب قانون کار بهره‌مند شوند.

رئیس اتحادیه سراسری زنان کارگر با بیان اینکه حتی در شرع اسلام بر رعایت حقوق کارگران تاکید شده است، افزود: مراعات حقوق کارگران، زن و مرد نمی‌شناسد و هرکس باید به ازای انجام تکالیفی که قانون برعهده او گذاشته است، از حقوق قانونی خود برخوردار شود.

او تصریح کرد: در حال حاضر کمبود مزد از یک‌سو، و نبود کار و افزایش بیکاری از سوی دیگر، بزرگترین مشکل امروز جامعه است که مجلس باید برای رفع آنها تلاش کند.

جلودارزاده گفت: لازم است در مجلس به قانونگذاری از دید یک زن هم نگاه شود و قانون‌هایی تصویب شود که زنان و مردان با صلح و صفا در کنار هم زندگی کنند.

او با اشاره به نزول سوره نساء در قرآن گفت: خداوند این سوره را برای دفاع مضاعف از حقوق زنان نازل کرده است.

نماینده مجلس در ادوار گذشته گفت: زنان برای احقاق حقوق خود باید دارای تشکّل و شبکه‌ قوی زنانه باشند تا بتوانیم با کمک مجلس بتوانیم از حقوق عقب‌افتاده آنها دفاع کنیم.

جلودارزاده گفت: زنان در طول تاریخ نیمی از مخارج زندگی را به دوش کشیدند، طبق آیات قرآن زنان مجبور به انجام کارهای امور منزل و پرورش فرزندان نیستند و مرد هم نمی‌تواند همسر خود را به این امور وادار کند اما زنان پذیرش این مسئولیت کمک فراوانی به زندگی و همسر خود می‌کنند.

رئیس اتحادیه سراسری زنان کارگر خاطرنشان کرد: امروز نوع کار‌ها بسیار متفاوت شده است؛ زنان در روستا‌ها مسئولیت فراوانی دارند؛ از کارهای کشاورزی گرفته تا دامداری و... باید پرسید چرا زنان می‌توانند در این کار‌ها نقش داشته باشند، اما در یک کار اداری گفته می‌شود با حضور زنان جای مردان گرفته می‌شود.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: باید به جایی برسیم که عدالت یکسانی برای شغل و مزد زنان و مردان در نظر گرفته شود.

جلودارزاده افزود: زمانی که منابع نفتی و اسکله جابجا‌ می‌شود، باید تلاش کرد مجلسی درستکار و دلسوز بر روی کار آید تا به جای منافع شخصی، منافع اقشار کم درآمد جامعه تامین شود.

رئیس اتحادیه سراسری زنان کارگر در پایان گفت: زمانی که انقلاب پیروز شد، فکر کردیم ایران به بهشت تبدیل می‌شود اما نمی‌بخشیم کسانی را که با منفعت‌طلبی منابع ملی را هدر دادند و فقر را به جامعه بازگرداند، از خداوند می‌خواهیم کمک کند قطار انقلاب به مسیر خود بازگردد.


منبع: ایلنا


ویدیو مرتبط :
منابع ملی در چنگال منفعت طلبان/ آغاز برخورد با متخلفین