سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



«راهکارهای عملیاتی شدن ایده‌های خوب در جامعه» بررسی شد


به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، این نشست با حضور صاحب‌نظران و مسئولان و نمایندگان دستگاه‌ها و دانشگاه‌های استان، در محل سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد.

مدیر اداره تجاری‌سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی استان البرز گفت: در حال حاضر برای رسیدن ایده‌های مردم به دولت راهکار نظام‌مندی وجود ندارد و این باعث می‌شود که بسیاری از ایده‌ها از بین برود.

ابوالحسن قاسم‌پور ادامه داد: در جلسه اول این اتاق فکر، بخشی از نظرات، مفاهیم و مضامین مطرح شد و به این نتیجه رسیدیم که در جامعه ایده‌های خوبی وجود دارد اما عدم وجود ساختاری برای جذب این ایده‌ها منجر به از بین رفتن این ایده‌ها می‌شود.

قاسم‌پور در ادامه گفت: تشکیل این اتاق فکر، مأموریتی است که از طرف شورای فرهنگی عمومی به جهاد دانشگاهی واگذار شده است تا با همفکری دیگر سازمان‌ها بتوان ایده‌ها و دستاوردهای مختلف را جمع‌بندی و عملیاتی کرد.

وی به دستور جلسه دوم اتاق فکر «راهکارهای عملیاتی شدن ایده‌های خوب در جامعه» اشاره کرد و گفت: در این جلسه مبنای کار بر چگونگی شناسایی ایده‌های مطلوب در جامعه و جذب ایده‌هایی است که قابلیت اجرا شدن را دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر خلأ واقعی که وجود دارد، نرسیدن ایده‌های مردم به دولت است و همه ما در این اتاق فکر جمع شده‌ایم تا راهکاری را برای رفع این مانع ایجاد کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از راهکارهایی که برای رفع این مانع می‌توان در نظر گرفت، تعریف مرکزی است که بتواند پس از جذب ایده‌های اولیه این ایده‌ها را پالایش کند.

قاسم‌پور به اهمیت اطلاع‌رسانی در روند جذب ایده‌های مطلوب جامعه اشاره کرد و گفت: بخش اطلاع‌رسانی این کار می‌تواند بر عهده صدا و سیما قرار گیرد و لازم است که این نهاد تلاش زیادی را در این خصوص انجام دهد؛ علاوه بر این، از طریق رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های مکتوب نیز می‌توان بر امر تبلیغات این طرح تاکید کرد.

وی بیان کرد: در جلسه بعد، تشکیل سه کارگروه در زمینه‌های ایده‌های تجاری، ایده‌های فرهنگی و کارگروه مشاوره و پالایش ایده‌های ارائه شده پی گرفته می‌شود.

*سامانه ثبت ایده‌ها در کشور طراحی شود

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز نیز گفت: ضروری است سامانه ثبت ایده‌ها به صورت فراگیر در استان‌ها و یا در گستره ملی طراحی شود.

احمدرضا فیروزی در ادامه دومین جلسه این اتاق فکر گفت: کلیات مطرح شده در اولین جلسه اتاق فکر «راهکارهای عملیاتی شدن ایده‌های خوب در جامعه» در یک صورت‌جلسه تنظیم شده است.

وی افزود: در این اتاق فکر سعی شده است که نگاه کاملا فرهنگی نباشد؛ اما مطلوب آن است که حتی‌المقدور نگاه فرهنگی بر سایر حوزه‌ها ارجح باشد.

فیروزی با ارائه راهکاری برای ایجاد ساختار جذب و عملیاتی کردن ایده‌ها در جامعه تصریح کرد: یکی از راهکارها می‌تواند ایجاد کارگروهی برای تبیین و مدیریت ایده‌ها در سطح مسئولان ارشد و خبرگان استانی باشد که ایده‌های دریافت شده را بررسی، پالایش و مدیریت نمایند.

وی ادامه داد: در کنار این کارگروه و قبل از آن، ضروری است سامانه ثبت ایده‌ها به صورت فراگیر در استان‌ها و یا در گستره ملی طراحی گردد تا افراد جامعه بتوانند ایده‌های خود را در این سامانه ثبت و کد رهگیری برای پیگیری ایده‌های خود دریافت نمایند.

انتهای پیام/2302/گ/پو3002

http://fna.ir/F1CGMG


ویدیو مرتبط :
قدرت عملیاتی تانک مرکاوا کیفیت خوب