سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اختتامیه نخستین «سالانه هنر طراحی کتاب ایران» فردا برگزار می‌شود


خبرگزاری کتاب ایران/ مدیر اجرایی نخستین «سالانه هنر طراحی کتاب ایران» از برگزاری آیین اختتامیه این سالانه در آخرین روز از بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: این سالانه در دو بخش کتاب‌های «بزرگسال» و «کودک و نوجوان» برگزار شده است که در آن، 5 اثر به عنوان اثر برگزیده و 12 اثر به عنوان آثار شایسته قدردانی شناخته شده‌اند.

افشین داورپناه اظهار کرد:‌ نخستین «سالانه هنر طراحی کتاب ایران» در بخش‌های طراحی کلی کتاب، طراحی جلد و طراحی فونت در دو گروه «بزرگسال» و «کودک» برگزار شده است.

مدیر اجرایی نخستین «سالانه هنر طراحی کتاب ایران» افزود: : از زمان اعلام فراخوان، در مجموع 938 اثر به دبیرخانه این جایزه ارسال شد که از این میان 587 اثر به بخش بزرگسال، 388 اثر به بخش کودک مربوط می‌شوند؛ از 938 اثر ارسال‌شده به دبیرخانه تعداد 160 اثر به مرحله دوم راه یافت.

وی ادامه داد: در مرحله نهایی داوری، از میان 160 اثر، 5 اثر به عنوان آثار برگزیده شد. در بخش‌های طراحی جلد بزرگسال، یک اثر، در بخش طراحی کلی کتاب، یک اثر، در بخش طراحی کلی کتاب نوجوان، دو اثر به طور مشترک و در بخش طراحی فونت نیز، یک اثر به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد. همچنین از بین 160 اثر راه یافته به مرحله نهایی، 12 اثر به عنوان آثار شایسته قدردانی شناخته شده است.

معاون فرهنگی ـ پژوهشی مؤسسه خانه کتاب عنوان کرد: دبیر علمی این جایزه را دکتر کامران افشار مهاجر بر عهده داشت. داوری این سالانه نیز توسط گروهی از مجرب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین طراحان، گرافیست‌ها و فعالان نشر انجام شد که عبارت بودند از استادان قباد شیوا، فرشید مثقالی، مصطفی اوجی، مصطفی اسلامی، فرزاد ادیبی، مصطفی اسداللهی و محمد مهدی فخری‌زاده و دکتر کامران افشارمهاجر.

داورپناه افزود: آیین اختتامیه نخستین «سالانه هنر طراحی کتاب ایران» فردا (30 آبان‌ماه) از ساعت 15 تا 17 در فرهنگستان هنر با حضور سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سخنرانی استادان قباد شیوا، اسداللهی و جمعی دیگر از هنرمندان گرافیک و طراحی برگزار خواهد شد. در این مراسم برگزیدگان و شایستگان تقدیر معرفی و تجلیل می‌شوند.


ویدیو مرتبط :
ایران در دو سالانه هنر ونیز