سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ایران آمادگی مقابله به مثل با اقدامات تخریبی کنگره آمریکا در آستانه اجرای برجام را دارد


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان طی سخنانی به عنوان طراح طرح یک فوریتی مقابله با دولت‌ها و نهادهای خارجی و بین‌المللی حامی تروریسم، اظهار داشت: برخی کشورها از تروریسم در منطقه حمایت می‌کنند، سرویس جاسوسی آمریکا «سیا» در کشورهایی مانند افغانستان، عراق و سوریه از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند و این کشورها تبدیل به جولانگاه تروریست‌ها شده‌اند.

وی افزود: امروز تروریست‌های داعش، النصره و گروه‌های تکفیری در این کشورها دارای منابع مالی، تسلیحات بسیار زیاد و سرزمین هستند، باید مشخص شود این امکانات و تسلیحات را کدام کشورها، جریانات یا گروه‌ها در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهند، از سوی دیگر کشورهای حامی تروریست‌ها چیزی به عنوان «ائتلاف ضدتروریسم» تشکیل داده‌اند اما عملکرد آنها جزء تقویت تروریست‌ها چیز دیگری نیست و در جهت نابود کردن تروریست‌ها اقدام خاصی انجام نمی‌دهند بلکه روز به روز شاهدیم که تروریست‌ها از ناحیه ائتلاف‌های شکلی و اسمی تشکیل شده، تقویت می‌شوند.

جلالی تأکید کرد: به همین دلیل جمعی از نمایندگان مجلس طرحی را آماده کردند که در آن دولت و وزارت خارجه مکلف شدند در گام نخست فهرستی از دولت‌های حامی تروریسم را تهیه کنند که این فهرست باید هر ساله تجدید شود، پس از آنکه این فهرست تهیه شد، دولت وظایفی در خصوص آن بر عهده خواهد داشت، اولاً هر گونه مراودات تجاری و اقتصادی نسبت به این دولت‌ها منوط به کسب اجازه ویژه از دولت خواهد بود، همچنین ارائه تسهیلات اقتصادی و تجاری به اتباع این کشورها هم در طرح مذکور ممنوع شده است، دولت اجازه ندارد اجازه سرمایه‌گذاری به این کشورها را بدهد و یا به نوعی در این کشورها سرمایه‌گذاری کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در ادامه سخنانش تأکید کرد: طبق این طرح، هر گونه همکاری‌های فرهنگی، مطالعاتی و رسانه‌ای با دولت‌ها و سازمان‌هایی که از این کشورها حمایت می‌کنند، ممنوع خواهد بود، همکاری مطبوعاتی و رسانه‌ای هم ممنوعیت دارد و برای اینکه ویزا در مبادی ورودی صار شود باید منوط به اجازه خاص از دولت و وزارت خارجه باشد.

جلالی خاطرنشان کرد: بحث دیگر این است که فهرست گروه‌های تروریستی و حامیان آنها در عراق و سوریه نیز طبق این طرح باید تهیه شود، امروز گروه‌های تکفیری و غیرتکفیری در این کشورها فعالیت می‌کنند، طبق این طرح، وزارت خارجه و وزارت اطلاعات مسئولیت‌هایی را برای مقابله با این گروه‌ها بر عهده دارند.

وی ادامه داد: نقش سازمان سیا در ایجاد گروه‌های تروریستی و همچنین تجهیز آنها باید توسط دولت و وزارت خارجه مورد بررسی قرار گیرد و گزارش‌هایی را ظرف سه ماه به مجلس شورای اسلامی برای تصمیم‌گیری‌های بعدی ارائه کنند.

جلالی در پایان با بیان اینکه طرح مذکور دارای 8 ماده است، گفت: متأسفانه شاهدیم در آستانه اجرای برجام، برخی از کشورها به خصوص نمایندگان کنگره آمریکا، اقدامات تخریبی را انجام می‌دهند، آنان بدانند جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی با تأسی به فرمایشات مقام معظم رهبری، این آمادگی را دارد که در برابر اقدامات تخریبی آنها، اقدامات جدی‌تری را انجام دهد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/9H57TX


ویدیو مرتبط :
تصویب طرح جامع تحریم ایران به بهانه مقابله با اقدامات بی‌ثبات کننده ایران