فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نشست بررسی مشکلات صنایع دستی با حضور زنان صنعتگر در سرایان برگزار شد


به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، محمد عرب مسئول میراث فرهنگی سرایان هدف از برگزاری این نشست را کمک به رونق صنایع دستی در راستای توسعه ذکر کرد.
وی با بیان اینکه صنایع دستی یکی از افتخارات هر ملت و اصلی ترین سند هویت تاریخی ملت هاست، افزود: این صنعت حاصل ذوق و هنر، سلیقه و ابتکار هنرمندان صبوری است که یک پیام فرهنگی را در محصولات شان متجلی و منتقل می کنند.
وی هدف از برگزاری دوره های آموزشی را تولید و اشتغال دانست و گفت: لازم است مربیان بر اهمیت این موضوع هنگام آموزش توجه داشته باشند و اینکه مربی مرکز آموزش نباید متکی به دریافت حق الزحمه آموزشی باشد.
در این جلسه در مورد تشکیل تعاونی های صنایع دستی، راه اندازی وبلاگ تبلیغات و فروش اینترنتی محصولات صنایع دستی و چاپ بروشور تبلیغاتی به منظور مرتفع شدن مشکلات فروش و همچنین تشکیل صندوق قرض الحسنه صنعتگران گفتگو شد.
از دیگر مباحث تاکید بر حضور پررنگ زنان در نمایشگاه های صنایع دستی، استفاده از پتانسل های مناطق روستایی در زمینه آموزش و تولید و اشتغال، تولید آثار برای دریافت نشان ملی، راه اندازی کارگاه های تولید محصولات صنایع دستی و استفاده از تسهیلات طرح پشتیبان بود.
همچنین مقرر شد، لیستی از تولید کنندگان شهرستان تهیه و با هماهنگی فرمانداری برای ادارات و استان ارسال شود تا خرید از صنایع دستی شهرستان به راحتی صورت گیرد.
در ادامه صنعتگران به بیان مشکلات خود پرداختند و راهکارها و موارد رفع موانع مصوب شد.
شهرستان سرایان در شمال غربی استان خراسان جنوبی واقع است. این شهرستان از غرب به شهرستان فردوس، از شمال به بخش کاخک شهرستان گناباد، از شرق به بخش سده شهرستان قائنات، از جنوب و جنوب شرق به بخش خوسف شهرستان بیرجند و از جنوب غربی به بخش دیهوک شهرستان طبس محدود می شود.
این شهرستان تا اردیبهشت ۱۳۸۳، جزء بخش های سه گانه شهرستان فردوس بود که در این سال به صورت شهرستان مستقل درآمد و به استان خراسان جنوبی ملحق شد. جمعیت شهرستان سرایان طبق سرشماری سال ۱۳۹۰، حدود 32هزار نفر است.
2047/7557

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نمایشگاه صنایع دستی شهرستان سرایان