سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دانشکده برای برگزاری مسابقات ورزشی پسران احساس مسئولیت اجتماعی کرده است


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران تهران دکتر شریعتی در واکنش به خبر « اسکان پسران در خوابگاه دخترانه به بهانه تامین هزینه/ دانشجویان دختر باید تعامل با آقایان را یاد بگیرند!» طی توضیحاتی تاکید کرد: دانشجویان مسابقات ورزشی صرفاً برای پنج روز در خوابگاهی که مجزا از ساختمان‌های خوابگاه است با رعایت حدود شرعی اسکان یافته‌اند و دانشکده برای برگزاری مسابقات ورزشی پسران احساس مسئولیت اجتماعی کرده است.

متن کامل این توضیحات به شرح ذیل است:

« ضمن تشکر از اصحاب رسانه لازم می‌دانم چند مورد در این خصوص را به اطلاع خبرگزاری محترم فارس برسانم:

دانشکده فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی با 30 هکتار وسعت و حدود 6000 دانشجوی دختر در مقاطع کاردانی و کارشناسی در 22 رشته و قریب به 1000 دانشجوی مقیم خوابگاهی، بزرگ‌ترین دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران خاورمیانه می‌باشد که 106 نفر از 307 کارکنان و مدرسین تمام‌وقت این دانشکده، مرد بوده و با توجه به کمبود نیروی فنی و متخصص در برخی از رشته‌ها به‌ناچار، مدرسین آقا اشتغال به تدریس دارند.
2- این دانشکده دارای 8 ساختمان خوابگاه بوده که یکی از آنها به‌عنوان مهمان‌سرا به‌طور دائم به اسکان میهمانان، کارکنان و اساتید 171 مرکز تابعه دختران و پسران دانشگاه فنی و حرفه‌ای از کل کشور اختصاص دارد و دانشجویان مسابقات ورزشی هم به‌طور موقت صرفاً برای پنج روز در همین خوابگاه که مجزا از ساختمان‌های خوابگاه است با رعایت حدود شرعی اسکان یافته‌اند.
3- یکی از اهداف دانشکده شریعتی در طول فعالیت خود داشتن تعامل مناسب بین دانشگاهی با سایر مراکز علمی پژوهشی و استفاده متقابل از امکانات و پتانسیل‌های موجود می‌باشد که خود امر متداولی در بین مراکز دانشگاهی بوده، بنابراین در این زمینه دانشکده برای برگزاری این مسابقات احساس مسئولیت اجتماعی و همکاری نموده است.
4- متأسفانه هیچ خبرگزاری با بنده مصاحبه نداشته، ضمن اینکه خبر آن خبرگزاری غیردقیق بوده، حتی نام خانوادگی بنده به‌اشتباه مهاجر ذکر گردیده و بنابراین اظهارات منتسب به اینجانب در آن خبرگزاری صحت نداشته و مستند نمی‌باشد.
فاطمه مهاجرانی
رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران تهران
دکتر شریعتی»

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران تهران دکتر شریعتی در این توضیحات تاکید داشت که نسبت به مسابقات احساس مسئولیت اجتماعی کرده‌ اما جای سؤال اینجاست که نسبت به دختران ساکن در آن خوابگاه هم همین احساس را دارد؟

در بخشی از این توضیحات تأکید شد که مصاحبه‌ای با وی صورت نپذیرفته است، به نظر می‌رسد که ایشان باید یک بار دیگر خبر را با دقت بیشتری مطالعه کند چرا که هیچ جای این خبر نیامده که مصاحبه‌ای با وی صورت پذیرفته است.

در این خبر تأکید شده رئیس دانشکده در پی اعتراضات دانشجویان مبنی بر اسکان ورزشکاران جوان پسر در جوار دانشجویان دختر خوابگاهی، با حضور در بین دانشجویان با گفتن دلایلی اعم از « دانشجویان دختر باید تعامل با آقایان را یاد بگیرند و این موقعیت، می‌تواند شروعی بر این امر باشد» و در پاسخ به این پیگیری‌ها «تامین بودجه» را دلیل قانع کننده‌ای دانسته و با بیان اینکه اختصاص خوابگاه به دانشجویان شبانه، هزینه بر است و این هزینه باید از راه‌های مختلف تامین شود، اسکان ورزشکاران جوان را در دانشکده توجیه کرده است.

مهاجرانی در این توضیحات اعلام کرده است که «دانشجویان مسابقات ورزشی به طور موقت و صرفا برای پنج روز در خوابگاهی که مجزا از ساختمان‌های خوابگاه است با رعایت حدود شرعی اسکان یافته‌اند»، مجدد از رئیس محترم دانشکده درخواست می‌شود خبر و عکس‌های منتشر شده در آن را ببیند، آیا این عکس‌ها حاکی از رعایت حدود شرعی اسکان است؟

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
احساس مسئولیت+فرهنگ اجتماعی