برج میلاد میزبان نمایشگاه آثار جشنواره محتشم شد


نمایشگاه آثار برگزیده سومین دوره جشنواره ادب و هنر محتشم 15 آذرماه در محل رواق هنری برج میلاد تهران گشایش یافت.

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه 100 اثر از بین چهارهزار اثر ارسالی به دبیرخانه جایزه ادب و هنر محتشم در بخش‌های عکس، پوستر، تصویرسازی، نقاشی و نگارگری در معرض نمایش گذاشته شده و علاقه‌مندان می‌توانند تا 17 آذرماه برای دیدن این نمایشگاه مراجعه کنند.

دو هیئت انتخاب کارشناسی و داوری اساتید کار گزینش آثار این جشنواره را برعهده داشتند که در دور اول، آثار برگزیده توسط کارشناسان انتخاب و از میان این آثار هیئت داوران، برگزیدگان نهایی را 17 آذرماه در اختتامیه جشنواره محتشم اعلام خواهند کرد.

سومین دوره جایزه ادب و هنر محتشم با هدف توجه به آثار هنری و ادبی در فرهنگ عاشورایی و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، مشارکت سازمان زیباسازی شهر تهران و همکاری برج میلاد در حال برگزاری است.

این جایزه در دوره اول فقط در دو بخش برگزار شد، ولی در دوره سوم پذیرای آثار هنرمندان در 11 بخش شامل نقاشی، گرافیک (تصویرسازی و پوستر)، شعر، عکس، آواها و نواها بود.

بسط و ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه، بهره‌گیری از ظرفیت هنر برای معرفی واقعه عاشورا، تکریم و معرفی عناصر فرهنگ‌ساز عاشورایی و آشنایی نسل جوان با فرهنگ عاشورا از اهداف برگزاری سومین دوره جایزه هنر و ادبیات محتشم است.

محورهای جایزه محتشم در این دوره نیز شامل عاشورا در آیینه فرهنگ و ادب و هنر، نقش حماسه عاشورا در انقلاب اسلامی، نقش هنرمندان در ترویج فرهنگ عاشورایی و شخصیت‌های عاشورایی است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
برج میلاد، میزبان خیمه ها و نجواهای حسینی