سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



یکصد هزار ساخت و ساز غیرمجاز در کشور صورت گرفت/ کشاورز حداقل بهره را از تولید محصولات می‌برد


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، محمود حجتی در دویست و چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در سنوات گذشته بحثی مابین منابع طبیعی و شهرداری‌ تهران بود مبنی بر اینکه مدیریت اراضی و پارک‌ها در اختیار شهرداری قرار بگیرد که به خاطر مشکلات و محدودیت‌هایی و همینطور دخل و تصرف‌هایی که ممکن بود در اراضی صورت بگیرد دغدغه‌هایی داشتیم.

وی افزود: نهایتا در چارچوب قوانین به این اتفاق نظر رسیدیم که به صورت امانت اراضی و پارک‌ها در اختیار شهرداری بخصوص شهرداری تهران قرار بگیرد و هیچگونه دخل و تصرفی نیز انجام نشود.

حجتی به جنگل‌کاری‌هایی که در حومه شهر از جمله در منطقه جاجرود، شمال شهر، شمال غرب شهر، پارک کوهسار و همینطور شمال شرق شهر تهران انجام شده است اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شهرداری تهران به صورت امانی فضاهای سبز را در اختیار مردم قرار می‌دهد تا بدون هیچگونه دخل و تصرفی از آن استفاده شود.

وی در خصوص میادین میوه و تره‌بار نیز اظهار داشت: در این حوزه همه صاحب دغدغه هستیم و مشکلاتی را داریم.

حجتی افزود: درواقع با توجه به قوانین موجود و مصوب شده وزارت جهاد کشاورزی از میادین میوه و تره‌بار خارج شده است و در این زمینه باید ساز و کار همکاری مشترک با دیگر دستگاه‌های ذیربط داشته باشیم و قطعا نگرانی‌هایی در بخش میوه و تره‌بار داریم. 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما دغدغه‌هایی در بخش تولید داریم و کشاورز حداقل بهره را به عنوان تولید کننده محصولات می‌برد.

وی افزود: پس از ارزیابی‌های به عمل آمده بهره تولید کننده محصولات کشاورزی 30 درصد از مبلغ تمام شده است و 70 درصد نیز به دیگر بخش‌ها اختصاص می‌یابد.

حجتی گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم که حمایت بیشتری از تولید کننده محصولات داشته باشیم و تولیدکنندگان به طور مستقیم بتوانند محصولات خود را عرضه کنند و با این اقدام اجحافی در حق کسی نشود ولی متاسفانه ساز و کارهای موجود این امکان را در اختیار ما قرار نداده است که تولید کنندگان مستقیما محصولات خود را عرضه کنند. 

وزیر جهاد کشاورزی به روز درختکاری اشاره کرد و گفت: 15 اسفند روز درختکاری است و در خصوص اراضی حریم ما بیشترین نگرانی را داریم ولی چه کنیم که دست ما کوتاه است.

وی با اشاره به اینکه در اراضی حریم حرف اول را ما نمی‌زنیم گفت: جهاد کشاورزی در محدوده حریم حضور ندارد  و در محدوره حریم نیز تنها یک رای از چند رای را داریم و در بخش حریم اصلا حساب و کتابی در سطح ملی ندارد.

حجتی افزود: در یک شهر هزار نفری 170 برابر محدوده قانونی حریم تصویب کرده بود که اقدام درستی نبود.

وی افزود: نزدیک به 100 هزار ساخت و ساز غیرمجاز صورت گرفته که متوجه شده‌ایم اجازه نهادهای ذیربط را گرفته‌اند و تا کنون بیش از دهها هزار شکایت کرده‌ایم و دادگاه‌ها نیز در حال رسیدگی هستند.

حجتی گفت: مشکلاتی که در حریم وجود دارد باید ریشه‌یابی شود و دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشاورزی، استانداری تهران باید این موضوع را پیگیری کنند.

وی خاطر نشان کرد: ما خواهان آن هستیم که ساخت و سازهای غیرقانونی انجام نشود و اتفاقاتی که در حریم اتفاق می‌افتد مورد بازخواست قرار بگیرد.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: بخش کشاورزی جزء دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما است و تا جایی که بتوانیم هزینه خواهیم کرد تا فضای مورد نیاز کشاورزی کشور حفظ شود.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/KLBNDZ


ویدیو مرتبط :
حضور هفت هزار صندوق و موسسه مالی غیرمجاز در اقتصاد کشور