سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



توصیه هایی برای جوانانی که با والدین سالمندشان زندگی می کنند


توصیه هایی برای جوانانی که با والدین سالمندشان زندگی می کنند خراسان/ ممکن است فرزند آخر خانواده باشید یا به هر دلیلی ازدواج نکرده باشید و سن تان از سن معمول ازدواج عبور کرده باشد یا شاید بعد از یک ازدواج ناموفق به خانه پدری بازگشته اید و حالا سال هاست با پدر و مادر پیرتان زندگی می کنید. خب! طبیعی است که کمی ماجرا پیچ و تاب پیدا کند، به هر حال زندگی با کسانی که متعلق به یک یا حتی دو نسل قبل از شما هستند، مشکلات و پیچیدگی هایی دارد. امروز کمی با جوان هایی گپ می زنیم که به هر دلیلی با والدین سالمند خود زندگی می کنند و گاهی احساس خستگی و تعارض به سراغشان می آید. پیشنهاد هایی داریم که شاید به دردشان بخورد! در ابتدا چند توصیه منعی و سلبی داریم!
فکری که باید از سرتان بیرون کنید!
اگر چند سال است که در چنین شرایطی زندگی می کنید، احتمالا خودتان این موضوع را تجربه کرده اید و اگر هم به تازگی این شرایط برایتان ایجاد شده است باید بپذیرید این که فکر کنید می توانید هر طور دلتان خواست با حال و هوای جوانی تان زندگی کنید و پدر و مادر پیرتان را با خودتان همراه کنید و آن ها و افکارشان را تغییر بدهید، درست نیست! اصولا شما می دانید که در هیچ کاری نباید به امید تغییر دادن دیگران باشید، چه برسد به پدر و مادری سالمند که عمرشان را بر اساس ارزش ها، باورها و اعتقادات عمیق خود سپری کرده اند؛ بنابراین بهتر است با پذیرفتن شرایط آن ها وارزش ها و باورهایشان، خودتان را راحت کنید و این کار ناشدنی را پیگیری نکنید چون فقط رنجتان را زیاد می کنید.
بگو و مگو تعطیل!
هر روز سر کاری که می خواهید بکنید و آن ها با آن موافق نیستند، با آن ها بگو و مگو راه نیندازید. اگر کاری به نظر آن ها درست نیست، بالا بروید، پایین بیایید، حرف شان عوض نمی شود، البته منظور ما این نیست که شما هیچ حقی ندارید و حرف هایتان اشتباه است، ولی می خواهیم بگوییم این روش ها چندان کارآمد نیست یا به ایجاد چالش و در دسر و شکل گیری فاصله در ارتباط شما با والدین منجر می شود.
تحمیل نکنید!
به نیرو و اخم و خشم های جوانی تان مغرور نشوید و کاری را به آن ها تحمیل نکنید. خودتان را جای آن ها بگذارید، فکر کنید کسی که زور و قدرت بیشتری دارد، کار ها و خواسته های خودش را بر شما تحمیل کند، این موضوع برای تان چقدر عذاب آور و غیرانسانی خواهد بود.
خب حالا می فرمایید بعد از این همه دستور «نکن» و «نگو» و... باید چه کار کنیم؟ حق با شماست. چند پیشنهاد جایگزین هم برایتان داریم:
حرف بزنید
یک موضوع استراتژیک و بسیار مهم در زندگی جوانان با والدین سالمندشان این است که نباید اجازه داده شود به دلیل اختلاف سنی زیاد که به طور طبیعی اختلاف سلیقه ها و اختلافات دیگری را در پی دارد، بین آن ها فاصله ایجاد شود و به اصطلاح دیالوگ و گفت وگوی بین آن ها از بین برود. اگرچه در این زمینه، عملکرد والدین و موضع گیری آن ها هم بسیار تعیین کننده است؛ ولی در این مجال روی سخن ما با شما جوان عزیز است و تنها به رفتار و عملکرد شما می پردازیم؛ بر این اساس، توصیه می شود درباره مسائل، مشکلات و دیدگاه های خود با آن ها صحبت کنید. شاید تمام مسائل و اختلافات دیدگاهی تان حل نشود؛ ولی به هر حال، آن ها پدر و مادرتان هستند و عمیقا به شما علاقه دارند، مطمئن باشید اگر به خوبی با آن ها حرف بزنید، از برخی مواضع خود کوتاه می آیند و درک می کنند که شما در حال و هوای جوانی به سر می برید و نیاز ها، شور و هیجان و علایق ویژه خود را دارید.
از خواهر و برادر های بزرگ تر کمک بگیرید
گاهی ممکن است برای انجام برخی کار ها مثلا رفتن به مهمانی دوست تان (به ویژه دختران جوان) یا دعوت از دوستان تان به خانه، رفتن به گردش و مسافرت و ساعت های رفت و برگشت به خانه و... کدورت ها و اصطکاک هایی بین شما و والدین به وجود بیاید، در این موضوعات، بسیار مهم است که عملکرد ها و رفتار های قبلی شما چگونه بوده است؟ آیا اعتماد آن ها را به طور کامل جلب کرده اید؟ هر قدر هم در گذشته عملکرد خوبی داشته اید، نگرانی پدر و مادر ها مخصوصا برخی از آن ها که از الگوی شخصیتی وابسته یا وسواسی برخوردارند، رفع شدنی نیست!
ولی می توانید از خواهر ها و برادر های بزرگ ترتان که فاصله سنی کمتری با آن ها دارند، بخواهید با آن ها صحبت کنند. آن ها حلقه های واسطه خوبی هستند که هم شما را درک می کنند وهم زبان آن ها را بهتر بلدند و می توانند حال و هوا و نیاز های شما را برایشان تبیین کنند.
نشان بدهید که حواستان به زندگی هست!
با رفتار و اخلاق تان نشان بدهید که بی برنامه نیستید، از زندگی لذت می برید و در حال تلاش برای رسیدن به اهداف تان هستید. در ضمن حتما نشان بدهید که به ازدواج هم به عنوان اتفاق مهم زندگی تان فکر می کنید و از آن غافل نیستید.
شریکشان کنید!
در برنامه ریزی های زندگی تان مثل سفر، برنامه های خانوادگی و... از آن ها نظر بخواهید، به آن ها پیشنهادهای تازه بدهید مثل پیشنهاد یک سفر تابستانی متناسب با علایق و شرایط جسمانی آن ها، یا خرید وسایل یا تغییر چیدمان خانه و... تا آن ها احساس کنند
با حضور شما زندگی خانوادگی گرم و پویاست. همچنین احساس نکنند که شما از بودن با آن ها رنج می برید.





منبع: خراسان


ویدیو مرتبط :
توصیه تربیتی به والدین