سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نخستین محصول واحد آموزش جهانی سونی با نام Koov معرفی شد


نخستین محصول واحد آموزش جهانی سونی با نام Koov معرفی شد

در سرتاسر دنیا، دولت ها و مراکز آموزشی سعی دارند که از همان سنین پایین، کدنویسی را به کودکان یاد دهند و شرکت های زیادی هم هستند که دوست دارند در ازای دریافت مبلغی در طرح های اجرا شده برای این منظور مشارکت نمایند.

سونی یکی از موخرانی است که به تازگی قدم به این عرصه گذاشته و در همین راستا از محصولی به نام «بلوک های بومی دیجیتال» کوو (Koov) پرده برداشت. Koov را می توان نخستین محصول واحد آموزش جهانی تازه سونی دانست که در واقع بخشی از طرح موسوم به STEM101 (برگرفته از سرواژه چند لغت به معنای علم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات) این شرکت به حساب می آید.

سونی در توضیحات خود پیرامون Koov آن را به نوعی «کیت آموزشی ساخت ربات» تشبیه کرده که مانند کیت های Mindstorm و WeDo2.0 لِگو از بلوک های [نیمه شفاف] و یک میکروکنترلر تشکیل شده است.

این شرکت مدعی شده که کیت Koov فراگیران را به «بازی کردن با 7 نوع بلوک نیمه شفاف، کد نویسی با کنترل کردن شی سر هم شده از طریق نرم افزار کامپیوتری، و خلق کردن به واسطه پرورش تخیل» ترغیب خواهد کرد.

با این همه، ویدئویی که در ادامه خواهید دید نوعی زبان برنامه نویسی به سبک ویژوآل را نشان می دهد که تعدادی کنترل حرکتی برایش در نظر گرفته شده و نوعی منطق «آینده نگرانه ای» دارد. علاوه بر اینها، ماشین هایی به سبک WeDo نیز در آن دیده می شوند. ویدئوی دیگری که «stories» یا داستان ها خوانده شده دانش آموزی را به تصویر می کشد که سعی دارد از طریق بلوک های Koov یک گیتار بسازد و سپس به عنوان بخشی از پروسه یادگیری «خلق» با آن قطعه ای موسیقی را بنوازد.

سونی برای توسعه این کیت ها با یک شرکت ژاپنی به نام Artec Co وارد همکاری شده که هم اکنون کار ساختشان را بر عهده دارد. این غول ژاپنی هم قرار شده نرم افزار، دانش فنی و فعالیت های بازاریابی محصول نهایی را بر عهده بگیرد.

Koov به عنوان نخستین محصول واحد آموزش جهانی سونی در تابستان امسال عرضه می شود با این همه شرکت مورد بحث اعلام داشته که این کیت در برنامه موسوم به «تفکر، ساخت و احساس» تنها عامل «ساخت» به شمار می رود و در نتیجه انتظار می رود که به زودی شاهد معرفی محصولات بیشتری در این زمینه از سوی این کمپانی باشیم.

منبع: engadget

برچسب‌ها:Koovاخبار تکنولوژیبرنامه های آموزشی سونیتکنولوژیسونیکدنویسی

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
معرفی کوتاه جدیدترین محصول سونی