وزش باد و بارش باران تا روز دوشنبه ادامه دارد


سامانه‌های بارشی از غرب به سمت کشور در حرکت است که نتیجه آن بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور خواهد بود.

باد و باران میهمان تهرانی‌ ها می‌شود

احد وظیفه، مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گفت: این سامانه از فردا شنبه ( 3 بهمن) در مناطق شمالغرب، غرب، جنوب غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های مرکزی زاگرس سبب بارش باران و برف و نیز وزش باد در مناطق مستعد بارش تگرگ می‌شود، و در مناطق جنوبی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

بنا بر این گزارش، شنبه شدت بارش در استان‌های زنجان، کردستان، کرمانشاه ، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، ارتفاعات زاگرس مرکزی، جنوب آذربایجان غربی و از بعدازظهر در استان گیلان و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و قزوین خواهد بود.

همچنین در روز یکشنبه نیز علاوه بر نواحی ذکر شده، دامنه های شرقی البرز، بخش‌هایی از جنوب و مرکز کشور و با شدت کمتر برخی نقاط شمال شرق تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه شدت بارش‌ها در روز یکشنبه در سواحل غربی و مرکزی خزر، ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی، شمال خوزستان، شمال آذربایجان‌شرقی و نوار غربی استان‌های آذربایجان غربی و کردستان خواهد بود، گفت: از روز دوشنبه به تدریج مقدار بارش‌ها از غرب و نیمه جنوبی کشور کاهش‌یافته و فقط در نوار شمالی کشور ادامه خواهد داشت.

وی بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت در روز شنبه را 13 و هفت درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: آسمان تهران در روز شنبه ابری در بعضی ساعات همراه با بارش‌باران و وزش‌باد و نیز بارش برف در ارتفاعات پیش‌بینی شده است.

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
وزش باد روز پنج شنبه در ملکان(14 شهریور92)