علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



نگاه نیروهای فرامنطقه‌ای در حاشیه قرار دادن ملت عراق است


به گزارش خبرگزاری مهر، «یان کوبیش» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق، بعد از ظهر امروز(شنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و آخرین تحولات عراق را مورد بحث و تبادل قرار دادند.

 در این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان با برشمردن مشکلات موجود در عراق، ازجمله اقتصادی و حضور تروریست‌ها در این کشور را از مهمترین آنها برشمرد و اظهار داشت: لازم است همگان هم کشورهای منطقه و هم سازمان ملل کمک کنیم تا راه‌حلی منطقی و عقلانی برای برون رفت از این مشکلات برای مردم عراق فراهم شود.  

ظریف با بیان اینکه نگاه نیروهای فرامنطقه ای به عراق یک نگاه راهبردی در چارچوب منطقه است و نه نگاهی از دیدگاه دولت و ملت عراق افزود: این نگاه باعث می شود تا ملت عراق و نگاه انساندوستانه به مشکلات آنها در حاشیه قرار گیرد.  

وزیر امور خارجه کشورمان مبارزه با تروریسم و گروه‌های تروریستی بویژه داعش را یکی از مهمترین اولویت ها در عراق برشمرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به این روند اعلام کرد.  
در این ملاقات یان کوبیش نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق نیز با ارایه گزارشی از روند تحولات جاری در عراق بویژه در حوزه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و ... به تلاش های سازمان ملل در حل این مشکلات اشاره و نقش جمهوری اسلامی ایران را بسیار سازنده خواند.  

 گفتنی است یان کوبیش پیش از این دیدار، بطور جداگانه با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.


ویدیو مرتبط :
هدف قرار دادن خودروی انتحاری توسط نیروهای مردمی عراق