سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اربعین امسال نمایشگاه اسلام حسینی در برابر اسلام آمریکایی بود/ تودهنی بزرگ زائران اربعین به منفی‌بافان


به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در آیات قرآن خداوند از قیامت به نام یوم‌الدین تعبیر می‌کند که به عنوان خصوصیت ذات پروردگار در عرصه توحیدی است.
 
خطیب جمعه مشهد گفت: کوچک‌ترین موجود در روز قیامت از شر مصون نیست، خداوند شر خلق نمی‌کند چراکه لحظه ولادت بشر عرصه ابدیت وجود است، به همین دلیل قرآن می‌فرماید، شر این روز فراگیر است،‌به گونه‌ای باید گفت به تعبیر آیات قرآن این شر و بدی قیامت، تجسم گناهان و فساد انسان‌ها است.
 
وی بیان کرد: توده علمیات و کردار انسان‌ها در عرصه زندگی به صورت تجسم یافته‌اش در قیامت به عنوان شر رخ می‌دهد و آنچه در قیامت به عنوان سختی، فلاکت و مشکلات برای انسان‌ها به وجود می‌آید، یک بخشی از آن به عنوان اعمال تجسم یافته انسان و بخش دیگر عوارض طبیعی آن روز است.

علم‌الهدی ادامه داد: در مقام تصویر، شر در قیامت و جریان‌های غیرقابل تحمل برای بشر است که قرآن می‌فرماید، حتی زنی که در حال شیر دادن به فرزندش در عرصه زندگی است، روز قیامت فرزندش را به زمین می‌اندازد و فرزند را سپر حفظ خود می‌کند لذا چنین اتفاقاتی در روز قیامت به تعبیر آیات قرآن رخ می‌دهد.
 
وی تصریح کرد: امام سجاد(ع) با آن عظمتشان به درگاه خداوند می‌فرمایند، خدایا گریه می‌کنم برای آن روزی که از دل خاک بیرون بیایم و صدای انفجارهای محیط را می‌شنوم که من را می‌لرزاند و جز ظلمت و تاریکی چیزی نمی‌بینم و مردم را در وضعیت‌های گوناگونی مشاهده می‌کنم.
 
خطیب جمعه مشهد یادآور شد: مراسم پر عظمت اربعین حسینی را پشت سر گذاشتیم و از همه مردم عاشق و دلداده اهل بیت(ع) که این مانور عشق را به رخ دنیا کشاندند تشکر می‌کنم، همچنین از همه مسئولان که در این راهپیمایی زحمت کشیدند، نیز تشکر می‌کنم.
 
وی بیان کرد: حضور بیش از 3 میلیون نفر از مردم در این راهپیمایی این امر را می‌طلبد که مسئولان دولت نیز باید حضور داشته باشند که باید از زحمات آنان قدردانی کرد، همچنین از شهرداری مشهد به دلیل خدمات ارزشمندش تشکر می‌کنیم.
 
علم‌الهدی در ادامه با اشاره به وجود جریان‌هایی در کشور که سعی در کمرنگ نشان دادن اسلام و ارزش‌های مقدس دینی دارند، ادامه داد: سه پندار انحرافی غلط در بین افراد متدوال است که اربعین امسال پاسخگوی این سه انحراف بود، نخست یک عده منفی‌باف در گوشه و کنار نق می‌زنند اسلام ضعیف شده و شیعه از گردونه دنیا در حال خارج شدن است، اما اربعین امسال جواب تمام این منفی‌بافی‌ها را داد و این سوال مطرح می‌شود که آیا تا به امروز از زمان شهادت امام حسین(ع) سابقه داشته است که سال به سال به چنین جمعیتی افزوده شود؟
 
خطیب جمعه مشهد خاطرنشان کرد: آیا ضعف شیعه بوده که چندین کیلومتر نزدیک به 20 میلیون انسان فریاد می‌زدند یا حسین؟ این اربعین جوابگوی این منفی‌باف‌هایی است که یک مسئله کوچک از فساد کوچکی که در گوشه یک شهر اجرا می‌شود، بزرگ می‌کنند و اسلام را ضعیف در پیش چشم خود می‌بینند اما اربعین امسال جوابگوی این پندار غلط و انحرافی این افراد بود.

علم‌الهدی تبیین کرد: یک عده نیز وجود دارند که مروج بی‌بند و باری هستند و می‌گویند برای جذب جوانان در دین نباید سخت‌گیری کرد و  فساد، فحشا و عیاشی برای جوانان آزاد باشد، لذا ایجاد تسامح و تساهل دینی را علاج جذب جوان به طرف اسلام می‌دانند اما اربعین امسال یک تو دهنی محکم به دهان‌های یاوه‌گو و به این فکرهای غلط بود.

وی عنوان کرد: صفوف راهپیمایی اربعین را اکثراً جوانان پر کرده بودند،‌ امام حسین(ع) جوان جذب می‌کند نه شما عده‌ای که عیاشی و بی‌بندوباری در کشور راه‌اندازی می‌کنید برای اینکه جوانان را جذب خود کنید، بی‌حجابی در کشور راه‌اندازی می‌کنید و جلوی ترویج دین را می‌گیرید.

علم‌الهدی ادامه داد: به باور این افراد جوانی که این چنین جذب دین می‌شود، دین را زیر پای خود نرم کرده است، اما جوان مجذوب دین، جوانی است که در بین‌الحرمین دست بر روی سینه می‌گوید یا ابوالفضل(ع) و با پای پیاده برای زیارت می‌رود.

وی با تشریح پندار غلط سومی که اربعین پاسخ آن را داد، تأکید کرد: عده‌ای از جریان‌های سیاسی در حال ترویج این نکته هستند که دین، ولایت و روحانیت در نسل امروز مرجعیت ندارد، آنها این مسائل را به این دلیل که راه برای فرصت‌طلبی‌ها و قدرت‌طلبی خود باز کنند، مطرح می‌کنند لذا اربعین امسال نشان داد هیچ قدرتی روی کره زمین با عظمت‌تر از مرجعیت نسل امروز و به مانند اسلام و دین نیست.
 
علم‌الهدی خاطرنشان کرد: شما در گزارش‌های رسانه ملی دیدید کسانی که زرق و برق اروپا، شهوت‌رانی غرب، معیارهای زیبا، هنر و عرصه‌های قدرت در دنیا را دیدند از نقاط مختلف دنیا و در این مراسم موکب راه‌اندازی کردند که از زائران پذیرایی کنند، لذا تازه اول مرجعیت دین و روحانیت است، آقایی که فکر می‌کنید با اربابان آمریکایی و انگلیسی خود می‌توانید وارد این مملکت شوید، بدانید قدرت مرجعیت دین و روحانیت در دنیا تازه آغاز شده است.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به اینکه اربعین امسال یک نمایشگاه در مقابل اسلام استکباری و آمریکایی بود، ادامه داد: آمریکا به نام اسلام، تروریست و آدم‌کش بی‌رحم ساخته است تا در دنیا نشان دهد اسلام، خشونت است اما اربعین امسال، اسلام حسینی را در برابر اسلام آمریکایی نشان داد و با این نگرش 18 هزار موکب بر پا شد.

انتهای پیام/3138/ت40

http://fna.ir/P5A3W9


ویدیو مرتبط :
همراه با زائران اربعین حسینی - چند قدم مانده تا اربعین