پدافند هوایی تهدیدهای احتمالی را از عمق کشورهای همسایه رصد می‌کند


فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب شرق گفت: پدافند هوایی تهدیدهای احتمالی را از عمق کشورهای همسایه رصد می‌کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر سرتیپ دوم محمد فرزان در این باره اظهار کرد: تهدیداتی که از آسمان برای ما وجود دارد تهدیداتی آنی و فوری هستند و ما این تهدیدات احتمالی را از عمق کشورهای همسایه رصد می‌کنیم و شروع واکنش پدافند هوایی از خارج از مرزها است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب شرق با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص پدافند و اولویت اول بودن آن گفت: علت این دستور مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، سرعت تهدیدات هوایی و مسئولیت پدافند هوایی به عنوان متولی اصلی دفاع از آسمان کشور است.

وی افزود: پدافند هوایی برای هرگونه تهدید برنامه ریزی کرده است و آمادگی، به گونه‌ای است که قبل از این که پرنده‌ای بتواند وارد مرز شود، واکنش لازم در برابر آن برنامه ‌ریزی شده باشد و این برنامه ریزی با ابتکار عمل، ارتقاء یافته است.

وی گفت: پیروی از ولایت فقیه اعتقاد همه ما است و این اعتقاد، ما را ملزم به پیشرفت در همه عرصه‌ها می‌کند و با اعتقاد به همین اصل، رشد و شکوفایی در توان رزم پدافند هوایی به وجود آمده است و با استفاده از نیروهای متخصص داخلی، تحقیقات و برنامه ریزی و از بین بردن نقاط ضعف، سرعت عمل پدافند هوایی در واکنش افزایش یافته است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
صادرات ایران به کشورهای همسایه