مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



برگزاری آزمون سراسری جذب مداحان


به گزارش شیعه آنلاین ، حجت‌الاسلام علی پروانه، مدیر جذب و سازماندهی معاونت امورفرهنگی بعثه مقام‌معظم رهبری گفت: با توجه به اجرای موفقیت آمیز طرح به‌سازی مداحان، بعثه مقام معظم رهبری در نظر دارد به منظور بکار گیری داوطلبان مداحی از سراسر کشور جهت اعزام در معیت کاروان های عتبات عالیات، آزمون سراسری جذب مداحان را برگزار کند.

وی با بیان اینکه این آزمون بر اساس نیاز موجود و با توجه به اهداف اعلام شده طرح به اجرا در خواهد آمد، افزود: بهره گیری گسترده تر از وجود مداحان واجد شرایط مقتضی و تنوع بخشی به روند اعزام از طریق افزایش تعداد مداحان از اهداف برگزاری این آزمون است.

شرایط عمومی داوطلبان :

وی گفت: اعتقاد و التزام عملی به اسلام و مذهب تشیع، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ؛ ولایت فقیه، برخورداری از حسن شهرت و معاشرت ، نداشتن سوء پیشینه و سابقه محکومیت در محاکم قضایی جمهوری اسلامی ایران، برخورداری از توانایی جسمی و روانی و تاهل از شرایط عمومی داوطلبان اعلام شده است.

حجت‌الاسلام پروانه با بیان اینکه مداحانی که درطرح بهسازی شرکت کردند؛ ولی امتیازلازم راکسب نکرده اند می توانند دراین آزمون شرکت کنند، داشتن مدرک تحصیلی دیپلم یا قبولی پایه سوم حوزه، دارا بودن حداقل 30 سال و حداکثر 55 سال و ارائه گواهی پنج سال سابقه مداحی از کانون مداحان استان ، بسیج مداحان ، خانه مداحان را از شرایط اختصاصی داوطلبان برشمرد.

مراحل تکمیل ثبت نام و نحوه برگزاری آزمون :

وی با بیان این که آزمون در اسفندماه سال جاری برگزارخواهد شد، افزود: حوزه‌های برگزاری آزمون بر اساس به حد نصاب رسیدن تعداد داوطلبان در هر محل تعیین خواهد شد و ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت آزمون به آدرسazmoon.hajj.irانجام می گیرد.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت امورفرهنگی بعثه مقام‌معظم رهبری ادامه داد: پس از ثبت نام اینترنتی ( ورود اطلاعات و اسکن مدارک خواسته شده در سایت آزمون ) در مرحله بعد لازم است تمامی داوطلبان اصل و کپی مدارک مذکور را در مراجعه حضوری به دفاتر نمایندگی بعثه محل سکونت خود تحویل دهند تا پس از تایید و صحت سنجی مدارک ، مجوز شرکت در آزمون برای آنها صادر شود.

وی اضافه کرد: هزینه شرکت در آزمون مبلغ 15 هزار تومان بوده که با استفاده از کارت های عضو شتاب و از طریق درگاه مدیریت جذب و سازماندهی در سایت آزمون قابل پرداخت است.

مدارک مورد نیاز :

این مسئول فرهنگی در بعثه مقام معظم رهبری، اصل و کپی مدرک تحصیلی، اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه ، اصل و کپی کارت ملی، 6 قطعه عکس 4*3 جدید ( مربوط به امسال) ، دارای زمینه روشن و اصل گواهی 5 سال سابقه مداحی از مراکز ذیربط را از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در این آزمون برشمرد.

مراحل سه گانه گزینش مداحان :

وی آزمون کتبی ، آزمون شفاهی ( مصاحبه ) ، ارائه لوح فشره از جلسه مداحی ( سی دی صوتی ، تصویری) را به عنوان مراحل سه گانه گزینش مداحان برشمرد.

منابع آزمون کتبی :

مدیر جذب و سازماندهی معاونت امورفرهنگی بعثه مقام‌معظم رهبری، شرط قبولی در آزمون کتبی را منوط به کسب حداقل 60 درصد امتیاز کل ( با احتساب نمره منفی ) عنوان کرد و افزود: تاریخ و اماکن، اعتقادات، احکام فقهی عمومی، اطلاعات عمومی و آداب مداحی منابع آزمون کتبی به شمار می‌آید.

مصاحبه :

حجت‌الاسلام پروانه گفت: از داوطلبانی که در آزمون کتبی نمره قبولی راکسب نکرده اند در دو علمی؛ شامل تاریخ واماکن، اعتقادات،احکام فقهی عمومی واطلاعات عمومی و مهارتی؛ شامل صحیح خواندن قرآن و ادعیه و توانایی لازم در مداحی و قرائت اشعار مصاحبه به عمل می آید.

گفتنی است، نشانی و شماره تماس دفاتر نمایندگی های بعثه در مناطق بر روی سایت آزمونazmoon.hajj.irقرار داده شده است و پست الکترونیکی[email protected] آماده دریافت نظرات و پیشنهادات و سئوالات داوطلبان است.


ویدیو مرتبط :
برگزاری آزمون جذب نیرو در پایگاه های سلامت استان گلستان