سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ده راهبرد کلیدی برای سرعت‌بخشیدن به پیشرفت کشور در شرایط پسابرجام


خبرگزاری فارس ـ اگرچه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به‌واسطه ماهیت ظلم‌ستیزی و ضداستکباری خود، از همان بدو تولد با فشار و تهدید و تحریم مواجه و آماج توطئه‌های مختلف دشمنان قرار داشته و خواهد داشت، اما به‌نظر می‌رسد طی این مدت در برخی از مقاطع، کشور ما بیش از تحریم‌های خارجی، گرفتار نوعی خودتحریمی ناشی از ضعف اراده برخی از مسئولین و عدم اعتماد و باور آنها به منابع و نیروهای درونزا و نیز سوءاستفاده اخلال‌گران اقتصادی و سایر افراد فرصت‌طلب و خائن به مصالح و منافع ملی بوده است.

اما بی‌شک در حال حاضر با عنایت به تجارب کسب شده در مورد رفتار منافقانه دشمن در طول حیات طیبه انقلاب اسلامی و نیز در جریان مذاکراه با گروه موسوم به 5+1 و دست‌یافتن به توافقنامه هسته‌ای با همه محاسن و معایب متعددی که به همراه داشته است، باید باور کنیم که نباید و نمی‌توانیم بیش از حد به وعده‌های بیگانگان امیدوار باشیم و لذا همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی (دامت برکاته) همواره تأکید دارند، باید راه سرعت بخشیدن به روند رو به رشد کشور و نیز بهبود وضعیت معیشتی مردم در ابعاد مختلف آن را در توکل به خدا و اتکاء به منابع و نیروهای درونزا با کمترین وابستگی به غرب و شرق، جستجو نماییم.

به همین دلیل؛ دستیابی به این هدف و استمرار رشد و پیشرفت همه‌جانبه و جهشی کشور، علاوه بر ضرورت توجه بیش از پیش به توسعه‌ی امنیت پایدار و گسترش تعاملات بین‌المللی، مستلزم توجه و تمرکز بیشتر بر اولویت‌های راهبردی، از جمله موارد ذیل است:

تمرکز بر منابع و نیروهای درونزا و فراهم نمودن شرایط و بسترهای لازم در جهت ایجاد و تقویت خودباوری و اعتماد عمومی به دستاوردهای دانشمندان، متخصصین و نخبگان ایرانی و استفاده واقعی و عملی از ظرفیت‌های فکری، علمی و تجربی و نتایج کار آنها، در جهت تحقق کامل اقتصاد مقاومتی و تسریع در پیشرفت همه‌جانبه کشور در زمینه‌های مختلف؛ علمی، فرهنگی، صنعتی، کشاورزی، سیاسی، نظامی و دیگر عرصه‌ها.

تمرکز بر صادرات نفت از منابع و مخازن مشترک و ذخیره‌سازی و صرف‌نظر کردن از صدور نفت میادین و مخازن اختصاصی داخل کشور با توجه به کاهش حجم صادرات نفت ایران.

تمرکز بر حمایت اصولی و کامل از صنایع داخلی و ایجاد شرایط و زیرساخت‌های لازم به‌منظور جلوگیری از خام‌فروشی مواد اولیه معدنی و نیز محصولات کشاورزی و به‌خصوص منابع نفتی و تبدیل این مواد به محصولات ثانویه و نهایی، برای صادرات و رفع نیازهای داخلی کشور.

تمرکز بر جلوگیری از خام فروشی دستاوردهای علمی و تحقیقاتی دانشمندان ایرانی در قالب مقالات ISI و امثال آن و تسریع و تسهیل شرایط برای تحقیق و توسعه علمی و صنعتی‌سازی و تولید و عرضه نتایج کار آنها در قالب محصولات و خدمات بومی، همانگونه که در بسیاری از دیگر کشورها رخ داده است.

تمرکز بر رونق کشاورزی به عنوان یک محصول استراتژیک و ضروری‌ترین نیاز اولیه جامعه، از طریق انجام اقداماتی مانند؛ سرعت بخشیدن به روند مکانیزه‌سازی و گسترش روش‌های نوین کشاورزی و  آبیاری، گسترش صنایع تبدیلی و به‌ویژه ایجاد و راه‌اندازی شبکه تلویزیونی تخصصی با محوریت کشاورزی در موضوعات مختلف؛ آموزشی، اطلاع‌رسانی و حتی تفریحی و سرگرمی.

تمرکز بر مدیریت منابع آب‌های زیر زمینی و جلوگیری از خشکسالی و فرونشست زمین در نقاط مختلف کشور، از طریق اقداماتی مانند؛ ایجاد سازمان توسعه و احیاء قنوات با بهره‌گیری از روش‌ها، ابزار و تجهیزات مدرن و همچنین جایگزین نمودن روش سدسازی زیر زمینی به جای روش تقریباً منسوخ شده سدسازی روزمینی با اولویت به احداث این‌گونه از سدها، در مناطق در معرض خطر و نیز نقاط مرزی برای جلوگیری از هدر رفتن و یا سرقت منابع آبی کشور در مناطق مذکور.

تمرکز بر کوتاه کردن دست واسطه‌ها و افراد فرصت‌طلب در محیط کسب و کار و به‌خصوص بخش تجارت داخلی و خارجی برای جلوگیری واقعی و عملی از ورود بی‌رویه محصولات و کالاهایی که مشابه داخلی دارند، به‌خصوص کالاهای تجملاتی و غیرضروری و متقابلاً ورود تجهیزات سرمایه‌ای و فن‌آورانه مورد نیاز کشور و نیز تسهیل صدور محصولات صنعتی و غیر صنعتی ایران به سایر کشورها.

تمرکز بر شناسایی و رفع کاستی‌ها و تأمین نیازهای اساسی و بنیادین کشور در ابعاد مختلف؛ فرهنگی، علمی، آموزشی، اقتصادی و اجتماعی به جای پرداختن بیش از حد به موضوعات مختلف؛ سیاسی و غیرضروری که معمولاً به شکل مقطعی بروز پیدا می‌کند.  

تمرکز بر اجرای اصل پیشگیری در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و اداری از طریق؛ توسعه و گسترش نظام کارآمد، ‌روزآمد و فراگیر کنترلی و نظارتی در سطوح مختلف دستگاه‌های اجرایی و شناسایی و رفع اشکلات و خلاء‌های قانونی‌ و اداری زمینه‌ساز بروز جرم و تخلف در جامعه.

تمرکز بر مقابله و حذف لایه‌های پنهان و آشکار فساد نظام‌یافته و در حال نهادینه‌شدن در متن و بطن سیستم اداری و اجتماعی کشور و برخورد قاطع با متخلفین و مجرمین از طریق اقداماتی مانند؛ سرمایه‌گذاری بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تر در زمینه: پیشگیری، آموزش و فرهنگ‌سازی، شایسته‌سالاری، وضع قوانین تکمیلی، طراحی ساختار روزآمد و یا اصلاح و بهبود ساختار قدیمی و بعضاً پیچیده نظام اداری، پاکسازی سیستم اداری از لوث وجود افراد و عناصر ناکارآمد، نامطلوب و فاسد و سایر اقدامات مشابه.

کلام آخر این‌که؛ با توجه به برخورداری کشور از انبوه منابع و مواهب الهی که رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی از آن به عنوان نیروهای درونزا نام برده‌اند، با هیچ بهانه‌ای نمی‌توانیم، فقط به دستاوردهای کسب شده اکتفاء کنیم و تا ابد وارد کننده محصولات صنعتی و یا تکنولوژی از دیگران باشیم، بدون آنکه خود ما همانند دیگران و در یک رابطه منطقی و متقابل، با همان کمیت و کیفیت وارد عرصه تولید و صدور علم و دانش جدید شده باشیم و در تجارت جهانی محصولات و خدمات روز و منطبق با فن‌آوری‌های نوین دنیا، سهم داشته باشیم.

انتهای پیام/

http://fna.ir/752NBT


ویدیو مرتبط :
fake clock up برای سرعت بخشیدن به ایفون