سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آل سعود نفوذ کلامی شیخ النمر در بین مردم را برنتابید/ضرورت تشکیل جبهه انسانی-اسلامی برای مقابله با فتنه‌گری‌ها


«عبدالحمید الکندح» مفتی استان حسکه سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق با تاکید بر اینکه وهابیت آل سعود با حقه و نیرنگ احکام شرع را در راستای منافع حاکمیتی خود در سرزمین حجاز به خدمت گرفته است، گفت: جهان اسلام باید برای مقابله با افراط گرایی که در بدنه امت اسلامی رخنه کرده است، با یکدیگر متحد شوند.

شیخ الکندح تاکید کرد: جرائم رژیم آل سعود در حق اقلیت‌ها در عربستان ناقض همه اصول شرع است، این رژیم به شخصیتی معارض که خواستار بخشش و برچیده شدن ظلم از سر مردم کشورش است، اتهام تروریسم وارد می‌کند تا قتل وی را توجیه و صدای حق خواهی را در عربستان خفه کند.

وی افزود: این جنایت آل سعود مشابه جنایات همه طاغوتیان در طول تاریخ است تحت عنوان دفاع از دین اسلام مرتکب چنین جرایمی می‌شدند، با وجود اینکه دین همواره دعوت به بیان آرا و دیدگاه‌های مسلمین در جوامع خود کرده است.

مفتی استان حسکه با اشاره به اینکه فرق بین آل سعود و شیخ النمر در شیوه گفتارشان بود، گفت: این روحانی برجسته شیعی با کلام خود در بین مردم نفوذ و قدرت پیدا کرده بود، در حالی که آل سعود با زور شمشیر مردم را به اطاعت از خود واداشته است.

شیخ الکندح با تاکید بر فرق بین ماهیت اسلام حقیقی و اسلام سیاسی که در رسانه‌ها ترویج داده می‌شود، گفت: رفتارهای آل سعود با همه گروه‌های تروریستی تندرو مثل داعش، القاعده و جبهه النصره منطبق است، چرا که اگر این گروه‌ها هم، برحق بودند مردم را با گفتار و نه با خشونت و گردن زدن به سوی گرایش‌های خویش دعوت می‌کردند.

وی افزود: امروز جوامع اسلامی باید در قبال آنچه در سرزمین‌های اسلامی و به خصوص عربی می‌گذرد، موضع گیری کنند و نباید در قبال ریخته شدن خون اعراب به دست مسلمان‌نماها ساکت باشند.

مفتی استان حسکه گفت: در حالی که کسی به فریاد کمک‌خواهی فلسطینیان پاسخ نمی‌دهد، اعراب در حال پیاده کردن توطئه‌های خود در سوریه، عراق، یمن و لیبی و حتی ایران همسایه نزدیک‌تر به جهان عرب هستند، همسایه‌ای که از رفتارهای آن ثابت کرده کشوری است که باید در سختی‌ها از آن کمک گرفت.

شیخ الکندح گفت: در حال حاضر روحانیون و شخصیت‌های اسلامی باید جبهه انسانی گسترده‌ای را با تلاش یکدیگر تشکیل دهند، به گونه‌ای که این جبهه مسائل کشورهای عربی را در جوامع غربی و محافل بین‌المللی مطرح کند، چون اصلا قابل قبول نیست که عربستان با زور شمشیر بر مردم خود حکومت کرده و بدین شکل چهره اسلام را نزد جهان غرب مخدوش کند.

وی افزود: کسانی که بیش از دیگران از این رفتارهای احمقانه رژیم آل سعود و گروه‌های تکفیری در منطقه سود می‌برد، رژیم اسرائیل و آمریکا هستند که نقشه نابودی منطقه را در سر دارند و می‌خواهند مسلمانان تا جای ممکن به جان هم بیافتند تا کشورهایشان به کشورهای کوچک طائفه‌ای تقسیم شود.

شیخ الکندح تاکید کرد: جهان اسلام باید به دفاع از حق و یاری مظلومان در سوریه، عراق و یمن، عربستان، لیبی و دیگر مناطق پرداخته و خطر تکفیری‌ها برای منطقه را روشن کنند و همچنین در صفوفی به هم پیوسته همه روزنه‌ها برای اجرای نقشه تفرقه افکنی طائفه‌ای و ایجاد فتنه در داخل جوامع اسلامی را مسدود کنند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/D3WQNS


ویدیو مرتبط :
بیان جنایات آل سعود و دفاع از شیخ النمر