سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نرخ بیکاری زنان جوان در 11 استان کشور بالای 50 درصد است


به گزارش ایرنا از نتایج آمارگیری نیروی کار سال 93 که از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافته ، نرخ بیکاری زنان جوان در سال 93 به میزان 43.8درصد بود.
بر اساس این گزارش سه استان چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و مازندران به ترتیب با 71.2 ،67.5 و 66.7 درصد بیشترین نرخ بیکاری زنان جوان را در میان استان های کشور به خود اختصاص داده اند.
زنان بطور عام در مناطق روستایی نقش عمده ای در تولید دارند، بنابراین نرخ بالای بیکاری زنان جوان در استان مازندران که یکی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی در کشور به حساب می آید، دور از انتظار است و به نظر می رسد نرخ بالای بیکاری زنان جوان استان مازندران ناشی از رشد این نرخ در مناطق شهری باشد.
نرخ بیکاری گروه سنی یاد شده در مناطق شهری و روستایی استان مازندران به ترتیب 44.4 و 32.3درصد ثبت شده است.
همچنین استان سیستان و بلوچستان با 19.4 درصد کمترین نرخ بیکاری زنان جوان را در میان استان های کشور دارد و این در حالی است که نرخ بیکاری مردان در همین گروه سنی در این استان 25.2درصد گزارش شد.
علیرضا زاهدیان معاون مرکز آمار ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در خصوص پایین بودن نرخ بیکاری زنان جوان در استان سیستان و بلوچستان،اظهار داشت: پایین بودن نرخ بیکاری زنان جوان در این استان،بطور عام ناشی از این است که بسیاری از زنان جوان در هنگام سرشماری حتی در جست و جوی کار نیستند و بخش وسیعی از آنان در جمعیت غیر فعال اقتصادی جای می گیرند.
بسیاری از کارشناسان معتقدند: برای ایجاد اشتغال صنعت باید تحرکی دوباره یابد، زیرا با این تحرک بخش خدمات واقعی در کشور شکل خواهد گرفت.
اکنون بخش خدمات مهمترین بخش در اقتصاد ایران است و بیش از 10میلیون نفر در این بخش اشتغال دارند.
ابراهیم رزاقی کارشناس اقتصادی پیشتر اعلام کرد: به ازای هر 30نفر در ایران یک مغازه وجود دارد در حالیکه این نسبت در کشورهای توسعه یافته به ازای هر 500 نفر یک مغازه فعالیت می کند.
وی افزود: بسیاری از مغازه هایی که در ایران است به طور عام برای فرار از بیکاری شکل گرفته است در حالیکه صاحبان بسیاری از این بنگاهها در طول روز مشتری ندارند و صاحبان آنها دچار بیکاری پنهان می باشند.
اقتصام(2)9123 ** 1559

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
وزیر صنعت: نرخ بیکاری زنان سه برابر متوسط نرخ بیکاری کش