سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افزایش کانال‌های ارتباطی جهت ارتقای کیفیت ارتباطات زائران اربعین


به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود خسروی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان این که تمام ظرفیت‌های موجود از قبل به صورت چشم‌گیری افزایش یافته است، عنوان کرد: در ایام اربعین حسینی سال گذشته کربلای معلی میزبان بیش از 20 میلیون زائر از داخل و خارج عراق بود و در این ایام ازدحام بی‌سابقه در عراق بر ترافیک ارتباطی بین ایران و این کشور به شکل عجیبی اضافه کرد، به گونه‌ای که ترافیک روزانه بین دو کشور در شرایط عادی 150 هزار دقیقه است، در آن ایام به 2.5 میلیون دقیقه رسید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: وضعیتی که در سال گذشته حوزه ارتباطات را بین دو کشور ایران و عراق درگیر خود کرد، تجربه ای بود برای امسال و سال های بعدی تا بتوانیم خدمات لازم را با افزایش ظرفیت در اختیار زائران اربعین حسینی قرار دهیم.

خسروی با اشاره به سفر اخیر وزیر ارتباطات به همراه هیات همراه به عراق برای ایجاد تسهیلات برای زائران اربعین حسینی عنوان کرد: در آن سفر که جمعی از مدیران ارشد ارتباطی ایران و مسئولان ارتباطی عراق حاضر بودند، گفت‌وگوهای زیادی برای افزایش ظرفیت ارتباطی در مناسبت های ویژه که مربوط به حضور ایرانی ها در این کشور می شود، داشتیم و تا امروز تمام اقدامات لازم انجام شده است.

معاون وزیر ارتباطات همچنین خبر داد: صبح امروز برای پیگیری های وضعیت ارتباطی زائران ایرانی با معاون عراقی تماس گرفتم و قرار بر این شد تا هفته بعد که ازدحام جمعیت در عراق زیاد می شود به کانال های ارتباطی کشور عراق و ایران 1800 کانال دیگر اضافه شود تا زائرین مشکلی در امر ارتباطات نداشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه میزان ارتباطات زائران ایرانی با ایران روز به روز رو به افزایش است، به طوری که به فاصله یک روز 600 هزار دقیقه به میزان عادی ارتباطات روزانه اضافه می شود که این مسئله شبکه ارتباطی گسترده ای را لازم دارد.

خسروی در پایان با بیان این که شرکت ارتباطات زیرساخت به تمام مسئولیت های خود در مقابل زائرین اربعین حسینی پای‌بند بوده گفت: همانطور که گفته شد ما تمام ظرفیت ها را به صورت چشمگیری افزایش داده ایم و اگر اپراتور عراقی نیز بتواند در مقابل مسئولیت هایی که دارد، به خوبی وظیفه خود را انجام دهد، هیچ مشکل ارتباطی برای زائران ایرانی به وجود نخواهد آمد.

انتهای پیام/ب


ویدیو مرتبط :
افزایش قیمت نان سنگک بدون ارتقای کیفیت