سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ترمیم خشت‌های 300 ساله گنبد حرم امام علی(ع) آغاز شد


به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حسن پلارک اظهار داشت:بیش از سه قرن از ساخت گنبد مطلای امام علی(ع) می‌گذرد که بر اثر عوامل مختلف، دچار فرسایش و خوردگی شده و نیازمند ترمیم و مرمت است.

وی ادامه داد: پیرو توافق به عمل آمده با وقف شیعی عراق و تولیت حرم مطهر علوی، مقرر شد، گنبد مطلای حرم آن امام همام توسط ستاد بازسازی مجدداً طلاکاری و نوسازی شود.

پلارک خاطرنشان کرد: به همین منظور با مدیریت واحد صنعتی و هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات، کارگاه های مرمت و بازسازی خشت های قدیمی و آبکاری جهت اضافه کردن طلا روی خشت ها و نصب مجدد آنها بر روی گنبد راه اندازی و تجهیز شد.

وی گفت: با توجه به ارزش تاریخی خشت های گنبد، مقرر شد تا خشت های قدیمی پس از ترمیم و صافکاری مجددا آبکاری شده و به پوشش طلای آنها، 17 میکرون افزوده شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: زمان اجرای این قرارداد به مدت 18 ماه پیش بینی شده و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان مسئولیت اجرای آن را به عهده گرفته است.

پلارک ادامه داد: مساحت گنبد حرم امام علی(ع)،650 متر مربع است که 10 هزار خشت طلا دارد و طلای مورد نیاز برای تعمیر گنبد از محل وقف تامین می شود.

وی اضافه کرد: کار مهندسی، تعمیر و نیروی کار، توسط استان خوزستان تامین می شود و متولی اصلی این کار بزرگ مردم هستند.

حرم مطهر امام اول شیعیان حضرت علی (ع) در شهر نجف در 160 کیلومتری جنوب بغداد قرار دارد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
طلاکاری گنبد حرم امام علی(ع)...