سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیت الله هاشمی رسماً انتساب توئیت جنجالی را به خود تکذیب کرد


آیت الله هاشمی رسماً انتساب توئیت جنجالی را به خود تکذیب کردتابناک/ آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار دکتر محسن رضایی و مدیران دبیرخانۀ مجمع به صراحت از این توییت تبری جستند و انتساب آن را تکذیب کردند. آیت الله هاشمی در این دیدار گفته اند که: «زمان جنگ حتی یک موشک هم نداشتیم؛ اما بعداً به لحاظ علمی به جایی رسیدیم که می توانستیم موشک قاره پیما هم بسازیم» و در ادامه بر لزوم حفظ و توسعه این ابزار مهم دارای کاربردهای چندگانه تاکید کردند.

انتشار یک توئیت در حساب منتسب به آیت الله هاشمی که با تذکر جدی و علنی رهبر انقلاب همراه شد، مطالبه افکارعمومی درباره موضع‌گیری شفاف و سریع رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در قبال این نوشته کوتاه را در پی داشت؛ مطالبه‌ای که امروز با تکذیب رسمی شخص هاشمی رفسنجانی، پاسخ داده شد.

به گزارش «تابناک»؛ «دنیای فردا دنیای گفتمان هاست، نه دنیای موشک ها»؛ این توئیتی بود که حساب کاربری منتسب به آیت الله هاشمی رفسنجانی در اوج چالش موشکی میان ایران و غرب منتشر کرده بود و اسباب ناراحتی دلسوزان انقلاب و در راس ایشان، رهبر انقلاب اسلامی را در پی داشت و ایشان در اقدامی کم‌سابقه به صراحت در قبال این تعبیر، موضع گیری داشتند.

مقام معظم رهبری روز یازده فروردین در سخنرانی‌شان تاکید کردند: «روزگار، روزگار همه‌چیز است، وگرنه به‌ راحتی و به‌ صراحت حق ملت را خواهند خورد. اگر این حرف از روی ناآگاهی گفته شده باشد، یک مسأله است اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است» و بدین ترتیب حساسیت‌ها نسبت به تعبیر عجیبی که در حساب توئیتر هاشمی به کار برده شده بود، دو چندان شد و پاسخ‌خواهی از هاشمی یک مطالبه عمومی گشت.

در این میان اگرچه انتظار می‌رفت موضع هاشمی در قبال این توئیت پیش از واکنش رهبر انقلاب مشخص شود اما در روزهای بعد از موضع گیری هاشمی نیز اطلاعیه یا گفتار رسمی از هاشمی منتشر نشد و صرفاً رسانه‌های نزدیک به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، موضع گیری‌های متناقضی در این رابطه داشتند که دامنه‌اش از عدم ارتباط این حساب توئیت با دفتر هاشمی و اداره‌اش توسط یکی از دوستداران هاشمی تا اداره این حساب توسط معاون سردبیر سایت هاشمی و بدون هماهنگی با هاشمی -در خصوص متن‌های منتشره- را شامل می‌شد.

همه این تلاش ها برای حل و فصل این ماجرا در حالی انجام می شود که دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت اگر مدعی است که آن صفحه متعلق به آقای هاشمی نیست، وجود آن صفحه را تکذیب کند و یا اگر جمله وی تقطیع شده است به صورت رسمی جمله درست را برای مردم بیان کند. نکته قابل تامل آنکه تا پیش از سخنان رهبر انقلاب، هیچ تکذیبه ای چه در مورد صفحه توئیتر و چه در مورد تقطیع جملات از سوی دفتر ویا شخص آیت الله صورت نگرفته بود و افکار عمومی به این تکذیبیه های بعدی بی اعتماد شدند.

پس از این وقایع، «تابناک» در نوشتاری از هاشمی این درخواست را کرد که در قبال این وضعیت حساس، انتظاری که از او می‌رود را به سرعت انجام دهد و میان یک «عذرخواهی رسمی» یا «تکذبیه‌ای صریح و محکم»، آنچه به حقیقت نزدیک تر است، انتخاب شود؛ کما اینکه دفتر رئیس مجلس خبرگان رهبری در قبال مسائلی بسیار ساده‌ تکذیبیه‌های رسمی مفصلی منتشر می‌کند اما در این زمینه سکوت پیشه کرده بود.

حال، امروز آیت الله هاشمی رفسنجانی در اقدامی قابل توجه شرایط را تغییر داد و رسماً توییت منسوب به خود درباره «جایگاه گفتمان و موشک در دنیای فردا» را تکذیب کردند.

ایشان در دیدار دکتر محسن رضایی و مدیران دبیرخانۀ مجمع به صراحت از این توییت تبری جستند و انتساب آن را تکذیب کردند. آیت الله هاشمی در این دیدار گفته اند که: «زمان جنگ حتی یک موشک هم نداشتیم؛ اما بعداً به لحاظ علمی به جایی رسیدیم که می توانستیم موشک قاره پیما هم بسازیم» و در ادامه بر لزوم حفظ و توسعه این ابزار مهم تاکید کردند.

منبع: تابناک


ویدیو مرتبط :
سخنرانی بسیار جنجالی آیت الله هاشمی در مراسم بزرگداشت