سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جشنواره ای با طعم شیرینی های سنتی در آستارا


مدیر مرکز فنی و حرفه ای شهید اشجعی آستارا روز شنبه در حاشیه برگزاری این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره با هدف شناسایی و معرفی شیرینی های سنتی شهرستان آستارا گشایش یافته است.
بهبود معاشکار با اشاره به اینکه مرکز فنی و حرفه ای آستارا با ارائه مجوزهای قانونی به آموزشگاه های مختلف زمینه های لازم برای تهیه شیرینی ها و غذاهای محلی را فراهم آورده است ، افزود: تنوع موجود در ارائه نان ها و شیرینی های سنتی در شهرستان آستارا باعث شده تا نگاه ویژه ای به ارتقای کیفی این آموزشگاه ها شود.
وی ﺗﻮﻟﯿﺪ و ﻣﺼﺮف نان ها و شیرینی های ﻣﺤﻠﯽ و ﺑﺎزﮔﺸﺖ آنها ﺑﻪ ﺳﺒﺪ ﻏﺬاﯾﯽ ﻣﺮدم را از جمله اهداف این جشنواره عنوان کرد.
وی اضافه کرد: فراگیری مهارت پخت نان ها و شیرینی های سنتی و همچنین رساندن آن به خط تولید انبوه می تواند فرصتی برای اشتغالزایی بانوان باشد.
وی با بیان اینکه آموزشگاه افق سلامت با مجوز رسمی از فنی و حرفه ای به عنوان تنها مکان ارائه دهنده آموزش های لازم به علاقمندان پخت شیرینی ها و غذاهای محلی در آستارا فعالیت می کند ، ادامه داد: جشنواره موجود حاصل تلاش های کارآموزان این آموزشگاه به مربیگری فاطمه چنگیز پور می باشد.
در این جشنواره از شیوا شرقی ، مریم راسخ کار ، زیبامهر دهستانی و مهرناز کمربسته به پاس ارائه بهترین شیرینی های سنتی تجلیل شد.
نان برنجی ، قطاب ، بیشی و باقلوا از جمله شیرینی های سنتی ارائه شده در این جشنواره بود.
340 نفر هم اینک در مرکز آموزش فنی و حرفه ای آستارا در قالب رشته های لوازم خانگی ، برق ، تراشکاری ، مکانیک ، تاسیسات ، صنعت ساختمان ، صنایع ، بازرگانی و کارآفرینی مشغول مهارت آموزی هستند.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.ک/3
7105/6070

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
شیرینی نارگیلی خانگی با طعم شیرین کودکی