سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خواص درمانی آب جوشیده‌ ولرم/ چای مضر است


به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, آیت الله تبریزیان درباره آب فاتر اظهار داشت: آب فاتر, آب جوشیده‌ای است که ولرم شده باشد.

به‌گفته وی فتور از حدّت به سردی می‌آید نه از سردی به حدّت یعنی آب باید به جوش برسد و سپس سرد شود نه‌اینکه فقط گرم شود. دقت شود که آب نباید زیاد بجوشد بلکه به‌محض به‌جوش آمدن و رسیدن به نقطه جوش باید از روی شعله برداشته شود وگرنه آب خاصیت خود را از دست می‌دهد.

این محقق طب اسلامی افزود: می‌توان به آب فاتر مقداری قند طبیعی نیشکر یا عسل اضافه کرد؛ شکر سرخ برای هر چیزی نفع دارد و ضرری ندارد و آب جوش هم همین‌طور است, لذا آب جوش و شکر طبیعی بسیار به بدن سود می‌رساند.

خواص درمانی آب فاتر

تبریزیان ادامه داد: طبق روایت امام صادق علیه السلام در صورتی که ناشتا یا موقع افطار آب فاتر استفاده شود, معده و کبد را پاک می‌کند. بدن و دهان را خوشبو و دندان‌ها را محکم می‌کند.

وی اضافه کرد: آب فاتر چشم را قوی و بینایی را جلا می‌دهد, مصرف فاتر هیجان رگ‌ها را فرو می‌نشاند, مره (صفرا و سودا) و بلغم را درمان می‌کند (سه مزاج را تعدیل می‌کند که بهترین درمان است), گرمی معده را فرو می‌نشاند و درمان کننده میگرن نیز هست.

این محقق طب اسلامی خاطرنشان کرد: مردم در قدیم آب جوش می‌خوردند ولی الآن چای می‌خورند که بسیار مضر است.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
‫مخلوط آب زردک و مالته و خواص درمانی آن‬‎