خلعتبری: کار سختی در تهران داریم


سپاهان در فصل جاری نتوانست انتظارات را برآورده کند و نتایجی که برای این تیم به دست آمد گواه این مدعاست.

از سوی دیگر سپاهان در فصل جاری با حسین فرکی قطع همکاری کرده و ایگور استیماچ را به جای وی به خدمت گرفت اما روند نتیجه‌گیری این تیم در هفته‌هایی که مربی کروات هم روی نیمکت این تیم نشست، تغییر نکرده و همچنان روند ناکامی این تیم ادامه پیدا کرد.

البته شاید این نتایج به نوعی با عملکرد مهاجمان سپاهان نیز مرتبط باشد و چه بسا اگر خط آتش این تیم عملکرد بهتری داشت، شاید امروز این تیم در جدول رده‌بندی لیگ برتر، رده بهتری داشت.

بر همین اساس و به بهانه نتایج سپاهان در فصل جاری گفت و گویی را با محمدرضا خلعتبری، مهاجم این تیم انجام دادیم و در خصوص بسیاری از مسائل مربوط به سپاهان و تیم ملی با وی همکلام شدیم که متن آن را در زیر می‌خوانید:

از آخرین شرایطت بگو. همه چیز خوب است؟

خدا را شکر. فعلا در حال استراحت هستیم و از پنجشنبه تمرینات‌مان مجددا آغاز خواهد شد.

سپاهان چرا در نیم فصل دوم نتوانست توقعات را برآورده کند؟

از همان هفته‌های ابتدایی امیدوار بودیم دو بازیکن برزیلی تیم، مشکل‌شان حل شده و به مسابقات برسند که متاسفانه هیچ گاه در نیم‌فصل اول این اتفاق نیفتاد. در همان ابتدا حاج‌صفی هم از ما جدا شد و تا اواسط فصل محرم نویدکیا را هم نداشتیم که مجموعه این موارد کار را برای ما سخت کرد. از سوی دیگر فضا طوری بود که ما هیچ گاه در سپاهان با چنین شرایطی مواجه نشده بودیم. با این حال خدا را شکر در نیم‌فصل دوم همه بازیکنان رسیده‌اند و می‌توانیم از وجود آنها استفاده کنیم. در واقع با رسیدن کارت بازی دو بازیکن برزیلی و حضور داشتن محرم و اضافه شدن یک بازیکن خارجی، دست کادر فنی برای نیم‌فصل دوم باز خواهد شد و انشاءالله بتوانیم ناکامی نیم‌فصل دوم را جبران کنیم.

اما کار برای جبران سخت شده است.

می‌دانیم در نیم فصل دوم کار سختی داریم و شرایط برایمان دشوار است اما در هر صورت امیدوارم که بتوانیم امتیازاتی که از دست دادیم را جبران کنیم. البته باید به این نکته هم توجه کنیم که تیم ما متاسفانه مصدومان زیادی را در نیم‌فصل اول داشت و همین موضوع کار را برایمان دشوار کرده بود و از سوی دیگر در هفته‌های پایانی نیز وجود چند محروم به واقع دست کادر فنی را برای چیدن ترکیبی مناسب در زمین بسته بود.

در فصل جاری کمی هم فراز و نشیب داشتی و در برخی مسابقات آن خلعتبری همیشگی که هواداران از تو انتظار داشتند، نبودی.

متاسفانه امسال شرایط طوری بود که نویدکیا را تا اواسط نیم‌فصل اول نداشتیم، حاج‌صفی هم جدا شد و پریرا نیز به مسابقات نرسید تا آن زوجی که در خط حمله داشتیم در رقابت‌های امسال شکل نگیرد. برای رقابت‌های امسال و در خط حمله فقط من و مهدی شریفی مهاجم بودیم و در برخی مسابقات مختلف حتی جایمان را هم تغییر می‌دادیم و در یک بازی من مهاجم هدف بودم و در یک بازی دیگر شریفی در این پست بازی می‌کرد. در واقع کل تیم آنطور که باید و شاید نتوانست انتظارات را برآورده کند. هر چند که تمام تلاش‌مان را برای موفقیت تیم کردیم اما شرایط فوتبالی به نحوی بود که برخی اتفاقات ناگزیر رخ می‌داد. با این حال خدا را شکر باز هم در همین نیم‌فصل اول 5 گل به ثمر رساندم و 5-6 پاس گل هم دادم که به نظرم فکر نمی‌کنم عملکرد بدی بوده باشد. با این حال امیدوارم بتوانم در نیم‌فصل دوم بهتر از این هم برای سپاهان عمل کنم.

به شریفی اشاره کردی. از هم‌بازی بودن با مهدی در این دوران بگو.

متاسفانه مهدی از تیم ما جدا شد و برای خدمت سربازی قرار است به یکی از تیم‌های نظامی بپیوندد و جا دارد  همین جا برای او در تیم جدیدش هم آرزوی موفقیت کنم. مهدی یکی از بازیکنان خوب سپاهان بود و همه هم این را می‌دانند. حالا هم شنیده می‌شود قرار است به تراکتورسازی برود و امیدوارم در ادامه مسیر فوتبالی‌اش موفق باشد و همان روندی که در چند سال اخیر در سپاهان داشت را حفظ کند و در تیم جدیدش نیز نمایش خوبی داشته باشد.

فکر نمی‌کنی با جدا شدن شریفی کار سپاهان در ادامه فصل دشوارتر شود؟

بالاخره همه می‌دانند که مهدی فوتبالیست خوب و قابلی بود و قبول دارم که با از دست دادن بازیکنی مثل شریفی کار یک مقدار سخت می‌شود. انشاءالله بازیکن جایگزینی که به سپاهان می‌آید بتواند به خوبی جای مهدی شریفی را پر کند.

پس از اینکه در آستانه جام جهانی 2014 از تیم ملی خط خوردی دیگر به این تیم دعوت نشدی.

نمی‌خواهم دیگر در مورد تیم ملی صحبت کنم چون حرفی برای گفتن ندارم و دیگر در این زمینه صحبت کردن فایده‌ای ندارد. قبلا صحبت‌های زیادی در مورد تیم ملی انجام دادم. اینکه به تیم ملی دعوت نمی‌شوم نظر سرمربی تیم ملی است و این نظر برای من قابل احترام به شمار می‌رود.

در هر صورت آرزوی هر بازیکنی پوشیدن لباس تیم ملی است.

صد در صد این حرف درست است. اما من هم حدود 9 سال در تیم ملی بازی کردم.

اینکه دیگر به تیم ملی دعوت نشدی تو را اشباع نکرد؟

خیر. من همه تلاشم را می‌کنم و ناامید هم نیستم. در واقع هیچ کسی نباید ناامید باشد و همه دوست دارند برای تیم ملی بازی کنند. چه کسی است که از تیم ملی فوتبال کشورش بدش بیاید، اما شرایط طوری است که فعلا دعوت نمی‌شوم و ناامید هم نمی‌شوم و تلاشم را ادامه می‌دهم تا بتوانم برای باشگاه‌هم نمایش‌هایم را ارائه کنم.

یکی از بازیکنانی هستی که همواره در فصل نقل و انتقالات در چند سال اخیر صحبت‌های زیادی در خصوص حضورت در تیم‌های مختلف به گوش می‌رسد. در نیم‌فصل امسال هم حتی شایعاتی مطرح شده است که گویا قرار است به تراکتورسازی بپیوندی.

خیر اصلا بحث تراکتورسازی مطرح نیست و این موضوع صحت ندارد. اتفاقا دو پیشنهاد هم از تیم‌های داخلی دارم که اسمی از آنها نبردم اما اینکه می‌گویند از تراکتورسازی پیشنهاد دارم این طور نیست و نه کسی از مسئولان این تیم با من صحبت کرده و نه پیشنهادی از این تیم رسیده است. با این حال پیشنهاداتی است و به من رسیده است.

مگر با سپاهان قرارداد نداری؟

چرا. با این تیم قرارداد دارم و در خدمت سپاهان همچنان هستم و تا زمانی هم که این باشگاه من را بخواهد در این تیم می‌مانم.

یعنی تا آخر فصل امسال در سپاهان خواهی ماند؟

انشاءالله. من از فوتبال بازی کردن در اصفهان لذت می‌برم و واقعا این شهر را دوست دارم ضمن اینکه زندگی کردن در اصفهان نیز برایم خیلی راحت است.

یک مقدار هم به ابتدای فصل برگردیم. پس از اینکه سپاهان با حسین فرکی نتیجه نگرفت و او از سپاهان جدا شد، برخی می‌گویند که شاید آه سرمربی سابق باعث شده حتی با استیماچ هم نتوانید نتایج خوبی کسب کنید.

ما فصل قبل با حسین فرکی قهرمان ایران شدیم اما امسال شرایط به گونه‌ای شد که این مربی از سپاهان جدا شد. هر چند که ما قلبا او را دوست داریم چون او آدمی است که چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ شخصیتی برای ما قابل احترام است.امیدوارم فرکی در آینده با تیم‌هایی که کار می‌کند موفق باشد.

برخی هم معتقدند که سپاهان به خاطر بازیکن‌سالاری در فصل جاری نتیجه نگرفته است.

چنین صحبتی را اصلاً قبول ندارم و نه بازیکن‌سالاری در سپاهان بوده و نه وجود دارد. حداقلی که من هیچ گاه بازیکن سالاری را خودم در سپاهان ندیدم.

کار  با استیماچ چطور است؟

این مربی نیاز به زمان دارد تا بتواند عملکردش را به طور کامل نشان دهد.

از لحاظ فنی استیماچ را چطور ارزیابی می‌کنی؟

از نظر فنی مربی کروات واقعا مربی خوبی است و تمرینات خوبی هم برای ما طراحی می‌کند. استیماچ به نسبت مربی جوانی است و دوست دارد خودش را به نحو احسن نشان دهد. امیدوارم بتوانیم با او در آینده نتایج بهتری هم در لیگ و هم در آسیا بگیریم. معتقدم که استیماچ مربی است که دوست دارد خیلی موارد را به بازیکنانش یاد بدهد. هر چند که در زمین مسابقه مواردی که یاد داده است را مو به مو از ما می‌خواهد.

گویا مشکلات مالی هم در فصل جاری خیلی اذیت‌تان کرد.

انشاءالله درست می‌شود. سپاهان تیمی است که اگر هم چنین مشکلاتی داشته همواره اینگونه مشکلاتش برطرف شده است. در واقع در سپاهان اگر هم مشکل مالی باشد دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. شاید کمی پرداختی‌ها به تعویق افتاد اما مطمئنا حل خواهد شد و ما هم تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا تیم موفق شود.

پس از تعطیلات باید به مصاف تیم سابقت یعنی پرسپولیس بروی. به نظر می‌رسد این دیدار از اهمیت خاصی برای تو برخوردار است.

بازی سختی را در پیش داریم. امسال پرسپولیس نتایج قابل قبولی گرفته و به نظرم در تهران مقابل این تیم کار دشواری را در پیش داریم اما ما هم برای گرفتن سه امتیاز می‌آییم و انشاءالله بتوانیم به این هدف مهم برسیم. امیدوارم بتوانیم از دیدار با پرسپولیس نتایج خوب‌مان را آغاز کنیم. هر چند که می‌دانم کار سختی داریم. چون همه می‌دانند در فصل جاری پرسپولیس چه فوتبالی بازی می‌کند و واقعا تیم جوان و خوبی دارد. امیدوارم نتایج خوب‌مان از دیدار با پرسپولیس آغاز شود.

فارس


ویدیو مرتبط :
کار انسانی خلعتبری وشجاعی