سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دکتر سلام/ کندرو مالاسیا چیست؟


دکتر سلام/ کندرو مالاسیا چیست؟باشگاه خبرنگاران/ منصور آذربان، جراح و متخصص ارتوپدی گفت:‌ خم و راست کردن زانو به مرور زمان باعث ساییده شدن غضروف پشت کشکک زانو می‌شود. این بیماری کندرومالا سیا نام دارد.

دکتر آذربان، ادامه داد: بالا و پایین رفتن بیش از حد از پله‌ها، نشستن به حالت چهار زانو، ضعیف شدن عضله چهار سر ران و نادرست جا انداختن استخوان شکسته‌ی کشکک باعث بروز بیماری کندرو مالاسیا می‌شود.

وی افزود:این بیماری ممکن است به مرور زمان ایجاد شود و یا بر اثر جوش خوردن غیر همسطح کشکک و استخوان ران و در نتیجه ساییده شدن سطح غضروف صیقلی پشت کشکک ظاهر شود.

وی در ادامه افزود: اولین و بهترین راه درمانی این بیماری ورزش و تقویت عضله‌ی چهار سر ران است. البته با توجه به عامل بروز این بیماری درمان آن نیز متفاوت است.



منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
کنسرت ارمین در مالاسیا