علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



روشی نوین برای سنجش جهت گیری زمین


روشی نوین برای سنجش جهت گیری زمینعلم دیلی/ سازمان فضایی ناسا یک فناوری پیشرفته برای سنجش جهت‌گیری و چرخش زمین طراحی کرده که اطلاعات آن می‌تواند به ارائه پایه‌ای برای ناوبری همه ماموریت‌های فضایی و پژوهش‌های ژئوفیزیک زمین کمک کند.
این فناوری شامل نوع جدیدی از آنتن رادیویی و دستگاههای الکترونیکی است که قابلیت‌های باند پهن را برای روش تداخل خط پایه بسیار طولانی (VLBI) ارائه می‌کند.
برای پاسخگویی به تقاضا برای سنجش‌های دقیقتر، شبکه جهانی جدیدی از ایستگاهها موسوم به سیستم‌های رصد جهانی (VGOS) به عنوان جایگزینی برای شبکه قدیمی به اجرا درآمده است.
ناسا اخیرا کار نصب یک ایستگاه VGOS را که پروژه مشترک ناسا و رصدخانه نیروی دریایی آمریکا است، در هاوایی به پایان رسانده است.
این سازمان دو ایستگاه تکاملی VGOS را در مرکز پرواز فضایی گودارد در مریلند و در رصدخانه هایستک موسسه فناوری ماساچوست اجرایی کرده است. مناطق بیشتری در آینده برای ارائه پوشش یکنواخت‌تر در سراسر جهان افزوده خواهد شد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: علم دیلی


ویدیو مرتبط :
روشی نوین و کارآمد جهت ترک مواد مخدر با روش dtt