سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حوادث/ دسیسه تبهکار قدیمی برای جویندگان کار


حوادث/ دسیسه تبهکار قدیمی برای جویندگان کارایرنا/ تبهکار قدیمی با فریب جویندگان کار به کلاهبرداری ماهرانه‌ای دست می‌زد.

روز 28 آذرماه سال جاری مرد جوانی خود را به کلانتری 130 نازی‌آباد رساند و گفت: برای استخدام در یک پاساژ تجاری در نازی‌آباد با شماره یک آگهی تماس گرفته و با جوانی 30 ساله آشنا شدم.
وی افزود: این مرد با استفاده از اعتماد من اقدام به سرقت کارت عابربانک و برداشت همه پول داخل حساب به ارزش دو میلیون و 500 هزار تومان کرد.
ردیابی جوان شیاد خیلی زود با دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 16 تهران در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
جوینده کار در این مرحله گفت: روز 23 آذرماه در بازار تهران با یک آگهی استخدام مبنی بر اینکه به دو نگهبان با حقوق مناسب نیازمندیم روبه‌رو شدم که ساعت تماس را 3 تا 8 شب با شماره موبایل عنوان کرده بود. وقتی من با مرد جوان تماس گرفتم وی گفت که آگهی برای استخدام نگهبان برای کار در یک پاساژ تجاری در منطقه نازی‌آباد است و به این بهانه مرد جوان با من قرار ملاقات گذاشت. سر قرار وی با یک دستگاه خودروی نقره‌ای رنگ نزدم آمد و گفت که برای استخدام نیاز است تا برای ضمانت یک عابربانک به نام خودم و با موجودی حداقل دو میلیون و 500 هزار تومان به همراه یک سفته دو میلیون تومانی تحویل وی دهم. وقتی هر چه را گفته بود، آماده کردم دوباره با وی تماس گرفته و این بار در مقابل یک پاساژ تجاری در محدوده نازی‌آباد با من قرار گذاشت. روز 28 آذرماه بود که باز آن مرد را دیدم، وی پس از گرفتن کارت عابربانک و اطمینان از وجود پول در داخل حساب و اطلاع از شماره رمز کارت، به بهانه گرفتن عکس پرسنلی در مقابل یک عکاسی توقف کرد و از من خواست تا برای گرفتن عکس به همراه وی از خودرو پیاده شوم که با پیاده شدن از خودرویش ناگهان او اقدام به قفل کردن درهای خودرو کرد و بسرعت گریخت.
کارآگاهان که با شگرد جدید یک کلاهبرداری روبه‌رو شده بودند در بررسی‌های تخصصی به کلاهبرداری‌های سریالی برخوردند که در آن گروهی مرد جوان در دام جوان شیاد افتاده بودند. یکی از مردان فریب‌خورده در بازجویی‌ها گفت: داخل حساب عابربانک وی 22 میلیون و 500 هزار تومان پول موجود بوده که همه این پول در چندین نوبت برداشت شده است.
با توجه به شگرد جوان شیاد کارآگاهان با راهنمایی‌های طعمه‌های وی اقدام به چهره‌نگاری‌اش کردند و در آلبوم مجرمان قدیمی تبهکاری به نام امیر را شناسایی کردند که از سال 88 بارها به خاطر سرقت‌های خشن و کلاهبرداری روانه زندان شده بود.
در حالی که هیچ سرنخی از مخفیگاه شیاد حرفه‌ای نبود پلیس کلانتری‌های جنوب و جنوب غرب تهران بویژه کلانتری 130 نازی‌آباد مشخصات پلاک خودروی امیر و عکس چهره‌اش را در اختیار گرفتند تا با مواجهه با این شیاد، وی را دستگیر کنند.
همین اقدام علمی پلیس کافی بود تا روز دوم بهمن ماه مأموران کلانتری 130 نازی‌آباد هنگام گشتزنی اقدام به شناسایی امیر و خودرویش که دو سرنشین داشت کردند و هر دو مرد را بلافاصله دستگیر کردند.

تجسس‌ها نشان داد که سرنشین دوم خودرو، جوان جویای کار است که امیر قصد داشت تا با این شگرد اقدام به کلاهبرداری از وی کند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
راه های انتخاب بهترین شغل .جویندگان کار حتما تماشا کنید