سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حاکمان سعودی با به شهادت رساندن شیخ نمر جنایات خود را به اوج رساندند


به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در ابتدای نشست خبری امروز خود با اشاره به اقدام دولت عربستان در به شهادت رساندن شیخ نمر اظهار داشت: حکام آل سعود در همه جنایتهای رخ داده در عراق و سوریه شریک هستند. آل سعود با دفاع از ظالم در بحرین، در ظلم آنها هم شریک است.

سخنگوی قوه‌قضاییه با اشاره به سکوت نهادهای حقوق‌بشری جهان درباره این اتفاق گفت: مدعیان حقوق بشر در هیچ یک از جنایت‌های حکام سعودی نه سخنی گفتند و نه اقدامی انجام دادند. آنچه امروز توسط حکام جنایتکار آل سعود در منطقه روی می‌دهد باعث تاسف است و همه دنیا شاهدند که حکام سعودی چگونه ماه‌ها آتش بر سر مردم مظلوم یمن می‌ریزند و زیرساخت‌ها و مردم بی‌دفاع این کشور را هدف بمب‌های خود قرار می‌دهند.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: حکام جنایتکار آل سعود حمایت و پشتیبانی همه جانبه از داعش دارند و از این رو در تمام جنایت‌های داعش در عراق و سوریه شریکند.

وی با بیان اینکه اقدام آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر جنایت این رژیم به اوج خود رساند، گفت: این جنایت‌ها چیزی نیست که مسلمین و منصفین عالم از آن بگذرند و رژیم عربستان با اینگونه اقدامات زوال قطعی خود را رقم زده است.

معاون اول رئیس قوه قضائیه ادامه داد: اعدام شیخ نمر توسط دولت سعودی باعث شد تا خشم مردم مسلمان و‌ آزاده تمام دنیا برانگیخته شود و قطعا رژیم عربستان با این خشم روبرو خواهد بود. انشاءالله عذاب الهی در این دنیا و در عقبی گریبانگیر حکام سعودی خواهد شد.

وی با انتقاد از سکوت سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای مدعی حقوق بشر در برابر اعدام شیخ نمر خاطر نشان کرد: گرچه انتظاری از حکام آل سعود نیست ولی نکته تاسف‌آور آن است که نهادهای به اصطلاح مدافع حقوق بشر، مدافع آزادی بیان و سازمان‌های مخالف اعدام در دنیا نه اقدامی بر ضد پادشاهی سعودی انجام دادند و نه سخن قابل توجهی به زبان راندند.

اژه‌ای ادامه داد: برخی از این نهادها تنها در برابر این جنایت اعلام نگرانی کردند و این در حالیست که در صورت اعدام مشابه در کشورهای دیگر، بوق‌های تبلیغاتی آنها به صدا در می‌آید و گوش دنیا را کر می‌کند.

اقدامات شب گذشته مقابل سفارت سعودی خلاف قانون بود

وی همچنین درباره حوادث رخ‌داده شب گذشته مقابل سفارت و کنسولگری سعودی در تهران و مشهد، با تأکید بر اینکه اقدامات ما باید مطابق قانون باشد اظهار داشت: با اینکه تمام مسلمین دنیا از اعدام شیخ‌ النمر ناراحت هستند و جهان تشیع و اهل سنت این اقدام جنایتکارانه را محکوم کردند و این اقدام باعث شده است تا غیرت اسلامی جوانان مسلمان به جوش آید، اما ما باید همواره مطابق قانون حرکت کنیم و بر اساس موازین شناخته شده گام برداریم.  اقدامی که شب گذشته در مورد سفارت عربستان رخ داد، خلاف قانون و مقررات بود. در این زمینه عده‌ای دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
سخنرانی آیت الله شیخ نمر باقر آل نمر