سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آغازطرح پارکبان در ورامین/ اصلاح ترافیک شهر یا کمک به درآمد زایی شهرداری


اجرای طرح پارکبان در شرایطی در ورامین اجرا می شود که تأمین پارکینگ در این شهر همچون سایر شهرها به معضلی مهم تبدیل شده مشکلی که حتی نصب علائم توقف مطلقا ممنوع و حضور نیروهای راهور نیز نتوانسته آن را برطرف کند و زمانی که شهروندان خود قانون را رعایت نکنند یقینا مسئولین برای آنان تصمیم می گیرند تا آنان مجبور به رعایت قانون شوند.
بر اساس این طرح از امروز توقف در خیابان های اصلی شهر ورامین از جمله خیابان شهید بهشتی، مسجد جامع ، طالقانی ، 15خرداد و مسجد جامع که تا روز گذشته به رایگان انجام می شد تنها با پرداخت پول میسر است و باید دید که آیا این طرح می تواند مشکل ترافیک ورامین را حل کند یا تنها به محلی برای کسب درآمد بیشتر شهرداری تبدیل می شود.
هرچند که سال هاست که مردم و مسئولین ورامین در انتظار احداث پارکینگ عمومی توسط شهرداری می باشند ولی این انتظار تنها به اجرای طرحی منجر شد که هزینه آن را مردم باید پرداخت کنند ، طرحی که هیچ هزینه ای برای شهرداری نداشته است.
پیش تر از این نیز برخی از شرکت های خصوصی با اجاره مکان هایی نظیر بیمارستان شهدای 15 خرداد بابت توقف خودروها مبالغی را دریافت می کردند که از امروز این طرح در کل شهر اجرایی می شود.
برخی از مردم ورامین با انتقاد از مصوبه شورای ترافیک شهر ورامین، اجرای آن را اجحاف در حق مردم این شهر می دانند.
یک شهروند ورامینی به خبرنگار ایرنا گفت: طرح پارکبان در تمامی خیابان های اصلی و فرعی شهر اجرا و در اصل با اجرای آن شهر به پارکینگ بزرگ شهرداری تبدیل شده که حتی ساکنین حاشیه این خیابان ها نیز برای توقف مجبورند که پول پرداخت کنند.
وی افزود: اغلب خودروهایی که در خیابان های ورامین پارک می کنند، ساکنین و یا شاغلین این شهر می باشند که از حق خود در دسترسی به امکانات این شهر محروم خواهند شد.
محسن صفری یکی دیگر از شهروندان ورامینی نیز گفت: امروز برای پارک کردن خودروی خود با مأموری روبرو شدم که ابتدا پنج هزار تومان به عنوان بیعانه از من دریافت کرد و افزود: پس از مراجعه به خودرو باقیمانده پول را دریافت می کنید.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ورامین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: اجرای این طرح با مصوبه شورای ترافیک صورت می گیرد که پس از اجرای مراحل قانونی به شرکت خصوصی واگذار شده است.
حسین دهقان افزود: در مصوبه شورای ترافیک تمامی خیابان هایی که طرح پارکبان در آن اجرا می شود ذکر شده و با هماهنگی صورت گرفته ، تابلوهای پارکبان در آن نصب می شود.
وی گفت: طرح پارکبان از ساعت هفت صبح تا 20 اجرا می شود که در آن توقف تا 15 دقیقه رایگان و بعد از آن به ازاء هر ساعت توقف 10 هزار ریال دریافت می شود.
دهقان تصریح کرد: با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات ترافیکی بخش مرکزی ورامین برطرف خواهد شد.
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: طرح پارکبان ورامین اگر به درستی اجرا شود می تواند به رفع مشکلات ترافیکی کمک کند در غیر این صورت تنها به وسیله ای برای دریافت پول از است.
سرهنگ علیرضا همیانی افزود: محل پارک در خیابان ها باید به صورت چرخشی در اختیار افراد قرار گیرد در صورتی که در بسیاری از موارد افراد به ویژه مغازه داران خودروی خود را از صبح تا شب در یک نقطه پارک می کنند و اجازه استفاده از آن مکان را به سایر افراد نمی دهند.
وی گفت: در شهرستان های شرق استان تهران، این طرح تنها در ورامین اجرا می شود که اجرای دقیق آن می تواند به الگویی برای سایر شهرستان ها نیز تبدیل شود.
سرهنگ همیانی در خصوص به کارگیری درآمد این طرح در پروژههای ترافیکی گفت: حدود دو میلیارد تومان بودجه از محل درآمد های جرائم رانندگی به حساب شهرداری ورامین واریز شده که باید در طرح های ترافیکی هزینه شود.
تهرام/7254/1831

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
درآمد یا درآمد زایی www.darsezendegi.net