اکوتوریسم/ معرفی سه ژئو پارک لرستان برای ثبت جهانی


اکوتوریسم/ معرفی سه ژئو پارک لرستان برای ثبت جهانیایسنا/ ‌مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی لرستان گفت: مدارک سه ژئوپارک استان(دره شیرز، دریاچه گهر و سایت سیمره) برای ارائه به یونسکو و ثبت جهانی ارسال شدند.
ظهیر حیدری‌نژاد در جلسه ویژه ژئوتوریسم و بررسی ژئوپارک‌های لرستان که با حضور بازرس و ارزیاب ویژه یونسکو برگزار شد، اظهار کرد: لرستان دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوانی است و مهندس بازوند استاندار لرستان نیز توجه ویژه‌ای به توسعه صنعت گردشگری در استان دارد.
وی ادامه داد: فاز اول طرح توسعه گردشگری لرستان شامل اکتشاف، شناسایی و شناسنامه‌دار کردن جاذبه‌های گردشگری استان بوده است و در فازهای بعدی نتایج این بررسی و شناسایی‌ها در قالب کتاب و ژورنال به زبان‌های مختلف چاپ و در سطح ملی و جهانی معرفی می‌شوند.
مدارک سه ژئوپارک لرستان برای ارائه به یونسکو تهیه شده که شامل دره شیرز، دریاچه گهر و سایت سیمره است که برای ثبت جهانی به عنوان ژئوپارک معرفی شدند.
با همکاری یک شرکت مشاوره پتانسیل‌های گردشگری و ژئوتوریسم استان پس از شناسایی مطرح و براساس مصوبه‌ای تحت عنوان لرستان پایتخت ژئوتوریسم کشور تدوین شده است و این در حالیست که بسیاری از استان‌ها پیگیرند که این مصوبه را برای خود دریافت کنند.




منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
فلزیاب طلایاب سه بعدی ژئو هانتر | Jeohunter 3D