ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



کفاشیان: از پیشنهاد الاهلی به کی‌روش بی‌خبرم و نمی‌دانم این تیم کجاست/کارنامه‌ام در فوتبال مشخص است


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علی کفاشیان که در مراسم کنگره شهیدان انقلاب اسلامی شرکت کرده بود درباره خاطراتش از دوران انقلاب سال 57 گفت: من آن زمان جوان و دانشجو بودم. ما برای اعتراض به خیابان‌ها می‌رفتیم و تظاهرات می‌کردیم که یادم می‌آید پلیس برای بازداشت‌مان آمده بود. در آن شرایط همه ترسیدند و فرار کردند. ما هم در خیابان ایستاده بودیم و شعارمان را می‌دادیم. در مجموع روزهای انقلاب را با این اتفاقات پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: یادم می‌آید زمانی که می‌دویدم از این دست اعتراض‌ها زیاد داشتیم. یک بار در اردوی تیم ملی بودیم و به تایلند رفتیم که مسابقات را تحریم کرده و شرکت نکردیم. یک بار هم شب بود و در خیابان تمرین می‌کردیم که حکومت نظامی بود و ژاندارمری ما را گرفت، اما بعد که فهمیدند دونده و ورزشکار هستیم و برای تمرین بیرون آمده‌ایم، ما را آزاد کردند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره بازگشت کارلوس کی‌روش به ایران اظهار داشت: سرمربی تیم ملی کشورمان هم امروز صبح به ایران برگشت و برنامه‌های تیم ملی را دنبال خواهد کرد.

کفاشیان در خصوص رأی صادرشده از سوی AFC علیه فوتبال ایران مبنی بر اینکه بازی‌های نمایندگان کشورمان با تیم‌های عربستانی در لیگ قهرمانان در زمین بی‌طرف برگزار شود، اظهار داشت: واقعیت این است که تیم‌های عربستانی خودشان چنین تصمیمی نگرفتند، بلکه این تصمیم از سوی سیاست‌مداران‌شان به آنها تحمیل شده است. ما در حال بررسی تصمیم اخیر AFC هستیم و اینکه بهترین واکنش را داشته باشیم.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که این مسئله به شکلی حل شود و پیشنهاد دادیم اگر شرایط برای بازی با تیم‌های عربستانی فراهم نشود، بازی در زمین بی‌طرف برگزار شود، اما اینکه بخواهیم در مسابقات شرکت نکنیم مطمئناً طبعاتی برای ما خواهد داشت.

کفاشیان در پاسخ به این پرسش که «آیا شما اعلام کردید که فدراسیون نباید سرپرست داشته باشد؟»،  گفت: همه چیز باید طبق اساسنامه انجام شود. در مجمع اخیر تصمیم گرفته شد که انتخابات فدراسیون در اردیبهشت‌ماه برگزار شود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه گفته می‌شود وزیر ورزش قصد دخالت در انتخابات و همچنین بحث تعیین سرپرست برای فدراسیون را دارد، تصریح کرد: وزارت ورزش بخشی از مجمع است. مسئولان وزارت ورزش قطعاً نظرشان را در مجمع مطرح می‌کنند و در مورد آنها بحث و کارشناسی می‌شود.

وی درباره بحث مطرح شده در خصوص کناره‌گیری نمایندگان ایران از لیگ قهرمانان آسیا نیز گفت: نه، به هیچ عنوان این مسائل مطرح نیست! اگر قرار باشد تیمی در این رقابت‌ها شرکت نکند مطمئناً با محرومیت‌های سنگینی از سوی AFC همراه خواهد شد. حتی اگر دلایلی برای این کار خود داشته باشند باید این مسئله بررسی شود.  عدم شرکت تیم‌ها در این رقابت‌ها مطمئناً با محرومیت مواجه می‌شود.

کفاشیان همچنین در واکنش به این مسئله که بحث فساد در فوتبال که اخیراً گزارشی از این مسئله از سوی مجلس ارائه شده است، به کجا کشید، خاطرنشان کرد: بحث‌هایی که درباره فساد در فوتبال مطرح شده است، باید به صورت مکتوب ارائه شود. کسانی که در بخش‌های مختلف کارهای اجرایی انجام می‌دهند براساس مستنداتی که به آنها ارائه می‌شود، توضیحات خود را پاورقی می‌کنند. در خصوص فدراسیون هم هر مسئله‌ای باشد هر وقت به ما به صورت مکتوب ارائه شد در مورد آن توضیحات لازم را خواهیم داد.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: مطمئناً هر کسی تخلفی کرده باشد باید پای تخلف خود ایستاده و جواب دهد. خوشبختانه کارنامه من در مدت زمان حضورم در ورزش و فدراسیون فوتبال کاملاً مشخص و عملکردم گویاست. ممکن است اشتباهاتی صورت گرفته یا کوتاهی‌هایی انجام شده باشد، اما همیشه تمام تلاش‌مان این بوده تا کارها را به درستی انجام دهیم.

وی در خصوص صحبت‌های بهرام افشارزاده، مدیرعامل باشگاه استقلال علیه فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی این فدراسیون گفت: رأی کمیته انضباطی در خصوص حنیف عمران‌زاده با اعتراض استقلالی‌ها مواجه شد و این باشگاه دو سه بار به فدراسیون فوتبال نامه زد، اما اگر هم اعتراضی است باید به کمیته انضباطی صورت بگیرد و این کمیته پاسخگوی صحبت‌ها باشد. کمیته انضباطی رأی خود را داده و به عنوان یک رکن قضایی مستقل می‌تواند به انتقادات هم پاسخ دهد.

کفاشیان درباره اینکه آیا پیشنهاد باشگاه الاهلی مصر به کارلوس کی‌روش صحت دارد یا نه، اظهار داشت: من از این مسئله بی‌خبرم و اصلاً نمی‌دانم الاهلی کجاست و در کدام کشور قرار دارد!

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به این مسئله که گفته می‌شود او و مهدی تاج در جلسه AFC مواضعی را به سود عربستان مطرح کرده‌اند، گفت: نمی‌دانم این شایعات از کجا بیرون می‌آید اما هیچ وقت به نفع عربستان موضعی نداشته و نظری اعلام نکرده‌ایم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
ابراز رضایت کفاشیان از حذف تیم های فوتبال و فوتسال