گروه دال از اردیبهشت گذر کرد


گروه دال از اردیبهشت گذر کردهنر آنلاین/ شایان شکرابی نوازنده پیانو و سرپرست گروه دال درباره این آلبوم گفت: این آلبوم حاصل دو سال تلاش سخت و ریزبینانه تک تک اعضاى گروه براى تولید اثرى مستقل و در خور سطح و سلیقه مخاطبان جامعه امروز است. سعى شده در ساخت و تولید این آلبوم، در کنار دورى از تکرار و رعایت تنوع، انسجام درونى آن، چه در فرم و چه در محتوا حفظ شود.

وی افزود: با این وجو در تمام ترانه‌ها، این نگرش منسجم که مبنى بر امید و شور زندگى است، به وضوح دیده می‌شود. حتى گرافیک و هویت بصرى آلبوم دال و همین‌طور انتخاب نام "گذر اردیبهشت" هم منطبق بر همین جریان فکرى بوده است.

او ادامه داد: میکس و مسترینگ این آلبوم نیز با رویکردی خاص و به صورت آنالوگ و روی ریل انجام شده که موجب صدای گرمتر و آرامتر می‌شود که امیدواریم مورد پسند مخاطبان جدی موسیقی نیز قرار گیرد.

شکرابی درباره رزومه گروهشان اضافه کرد: گروه "دال" در اسفند سال ۹۲ شکل گرفت و اولین قطعۀ خود را ابتدای فروردین ۹۳ با نام "آوازم را می‌رقصیدی" و قطعۀ "گذر اردیبهشت" را اردیبهشت ماه در فضای مجازی منتشر کرد. "لحظه‌ها را انتظارم" آخرین قطعۀ منتشرشده "دال" در فضای مجازی است که پائیز ۹۳ در اختیار مخاطبان قرار گرفت و در همان دوره آهنگی برای تیتراژ فیلم سینمایی "طعم شیرین خیال" کمال تبریزی، تنظیم و ساخته شد. این قطعه در جشنوارۀ فیلم فجر سال ۹۳ با نمایش این فیلم، منتشر شد که اولین فعالیت گروه "دال" در فضای رسمی موسیقی محسوب می‌شود.

او در پایان هم گفت: امشب در سومین هفته موسیقی تلفیقی در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه خواهیم رفت.

امین هدایتی خواننده، غزل مهدوی ترانه سرا، میلاد سعدی و یزدان بهمنی سازهای کوبه ای، شایان شکرآبی پیانیست، آرش سرانی آذر بالابان و دودوک، مهرداد عالمی ویولن سل و آرین کشیشی گیتار باس اعضاس گوه دال را تشکیل می دهند.

آلبوم "گذز از اردیبهشت" روز جمعه 24 اردیبهشت ماه از سوی شرکت "پخش جوان" روانه بازار موسیقی شد.





منبع: هنر آنلاین


ویدیو مرتبط :
گذر اردیبهشت، گروه دال