سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) 4 دی‌ماه معرفی می‌شوند


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، مهدی صفاری‌نیا دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی(ص) با تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول، گفت: جایزه مصطفی(ص) به عنوان نشان عالی علم و فناروی جهان اسلام سال 91 در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد و طی سه سال گذشته راهبردها و سیاست‌های خود را شناخت تا نخستین دوره آن امسال برگزار شود.

وی افزود: برگزاری این جایزه همزمان با میلاد پیامبر گرامی اسلام در تاریخ 4 دی ماه آغاز می‌شود و همزمان با آن نشست آکادمی علوم جهان اسلام با حضور دانشمندانی از کشورهای اسلامی در تهران برگزار خواهد شد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی(ص) درباره راهبردهای جایزه تصریح کرد: شورای سیاستگذاری این جایزه متشکل از نهادهای علمی- اسلامی، دانشمندان برجسته ایرانی و خارجی، مدیران علم و فناروی کشورهای اسلامی منتخب هستند که رویکردهای اولین دوره جایزه را تعیین کرده‌اند. این جایزه بعد از مطالعه علمی 300 جایزه جهانی و بررسی استانداردهای این جوایز تدوین، برنامه‌ریزی و اجرایی شده است. در این جایزه دانشمندان مستقیما خود کاندید نمی‌شوند و یک نهاد علمی ممتاز و نهاد برجسته می‌تواند معرف نامزدهای دریافت جایزه باشد که تاکنون 200 مرکز علمی به عنوان نهادهای معرفی نامزدها با ما تعامل و همکاری داشته‌اند.

وی درباره ملاک‌های گزینش آثار گفت: آثار برگزیده باید در مرزهای دانش و نوآوری و دارای اصالت باشند. همچنین بدیع بودن و مسبوق نبودن به سابقه از ملاک‌های اعطای جایزه است. اثر برگزیده نیز باید کاربردی و دارای نتایج ملموس و خاصی در زندگی مردم و توسعه علم و فناوری داشته باشد.

رئیس پارک فناوری پردیس درباره مخاطبان جایزه و اطلاع رسانی آن نیز گفت: اکنون بیش از 13 هزار مخاطب به 5 زبان زنده دنیا در جریان این جایزه قرار گرفته‌اند. علاوه بر این در مجمع عمومی آیسسکو که دو هفته گذشته در باکوی آذربایجان برگزار شد، این جایزه معرفی و همچنین سازمان همکاری‌های علمی و فناوری اسلامی (آیسسکو) هم در جریان این اقدام مهم و اثرگذار جمهوری اسلامی قرار گرفته است. امیدواریم شاهد حضور تاثیرگذار و نقش پررنگ دانشمندان ایرانی و خارجی در جریان برگزاری این جایزه باشیم. ضمن این که جایزه مصطفی(ص) به چهره‌های ماندگار علم، اعضای فرهنگستان‌های علوم پزشکی و علوم در نویسندگان و هنرمندان برجسته و دیگر گروه‌های مرجع معرفی شده است.

وی درباره داوری آثار تصریح کرد: فراخوان این جایزه از سال 92 منتشر شد و در دو بخش 13 مشاور و داور بین المللی به ما در انتخاب‌ها مشاوره دادند و مجموع داورانی که در دوره اول آثار دریافت شده را داوری کرده‌اند به حدود 60 داور شناخته شده در سطح جهان می‌رسد.

صفاری‌نیا درباره همکاران و حامیان این جایزه نیز یاداور شد: این جایزه چند عضو حقوقی خارجی هم دارد که می‌توان به رئیس بانک توسعه اسلامی، رئیس آکادمی علوم جهان اسلام، رئیس دانشگاه کراچی پاکستان و رئیس دانشگاه مالایا مالزی اشاره کرد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی(ص) درباره برنامه های این جایزه افزود: برگزیدگان جایزه 4 دی ماه به صورت رسمی معرفی خواهند شد. مراسم در تالار وحدت با حضور بیش از 60 مهمان از کشورهای دیگر آغاز خواهد شد. بدین ترتیب 36 نفر از قاره آسیا، 12 نفر از قاره آفریقا، 6 نفر از قاره آمریکا و 8 نفر از قاره اروپا مهمان این جایزه خواهند بود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
کلیپ معرفی جایزه مصطفی(ص)