برنی سندرز: فعالیت نیروگاه هسته‌ای ایندین پوینت باید متوقف شود


نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد که فعالیت نیروگاه هسته‌ای ایندین پوینت باید به طور ایمن و مسوولانه متوقف شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از دیلی فریمن، صحبت‌های سندرز یک هفته پس از مفقود شدن یکی از قطعات نیروگاه ایندین پوینت و نیز نشت مواد از این راکتور طی ماه‌های اخیر بیان شد.

نیروگاه هسته‌ای ایندین پوینت در حدود 80 کیلومتری جنوب شهر کینگستون و نیز در ساحل شرقی رودخانه هادسون در حدود 40 کیلومتری شمال محدوده شهر نیویورک واقع شده است.

برنی سندرز گفت: حتی در دنیای امروزی که شرکت‌های تولیدکننده انرژی به ندرت اشتباه می‌کنند انرژی هسته‌ای همواره یک ایده خطرناک محسوب می‌شود چرا که هیچ راه مناسبی برای انباشت پسماندهای هسته‌ای وجود ندارد.

او ادامه داد: آمریکا باید سیستم تولید انرژی خود را از انرژی هسته‌ای و انرژی‌های فسیلی به انرژی‌های تجدیدپذیر مثل انرژی باد، خورشید و نیز انرژی گرمایی، زیستی که منابع ایمن و پاک تولید انرژی و نیز باعث ایجاد فرصت‌های شغلی با درآمد بالا می‌شود تغییر دهد.

این در حالی است که مواضع سندرز در مورد نیروگاه هسته‌ای ایندین پوینت مورد انتقاد اتحادیه برق نیویورک قرار گرفته است.

جری کرمر از مقامات اتحادیه برق نیویورک در این باره گفت: نیروگاه هسته‌ای ایندین پوینت سال‌هاست که برق مورد نیاز میلیون‌ها ساکن شهر نیویورک را فراهم کرده است. اگر سندرز رییس‌جمهور آمریکا شود و فعالیت نیروگاه هسته‌ای ایندین پوینت را متوقف کند یک موتور اقتصادی یک میلیارد دلاری خاموش می‌شود، آلاینده‌های کربن ما افزایش می‌یابد و شهروندان نیویورک مجبورند بهای بیش‌تری را برای برق پرداخت کنند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
نیروگاه هسته ای یا نیروگاه آب هویج بستنی