فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



ادعای یک سایت آمریکایی:مجسمه آزادی قرار بود یک زن مصری باشد


همزمان با ادامه مناقشات جناحی بر سر پذیرش پناهندگان سوری در خاک آمریکا یک تارنمای وابسته به دولت آمریکا بنام اسمیتسونین دات کام در مقاله ای مدعی شده است که 'فردریک اوگوست بارتولدی' طراح اصلی مجسمه آزادی در ابتدا با الهام از معماری های باستانی مصر تصمیم به ساختن مجسمه یک زن روستایی مصری با پوششی بر سر و بمنظور نصب در دهانه تنگه سوئز را داشته است.
در حال حاضر بسیاری از ایالت های آمریکا و هممچنین نمایندگان کنگره به دولت این کشور برای پذیرفتن آوارگان و جنگ زدگان سوری هشدار داده است. این درحالی است که دولت آمریکا از بانیان اصلی جنگ در منطقه و ازحمایت کنندگان اصلی گروههای تروریستی مانند داعش است.
برهمین اساس معمار فرانسوی در سال 1855 میلادی باسفر به مصرطرح این مجسمه را با ارتفاع تقریبی 26 متربر روی پایه 13 متری به منظور نصب در دهانه این تنگه و در بندر پورت سعید ریخته و به اسماعیل پاشا امیر وقت مصر پیشنهاد کرده است.
'بری مورنو' نویسنده این مقاله ادامه داده است که امیر مصر پیشنهاد بارتولدی را بدلیل هزینه های سنگین ساخت این مجسمه که قراربوده است عنوان' مصر نور و روشنائی به آسیا هدیه می کند' بخود بگیرد رد کرده وبجای آن یک فانوس دریایی 54 متری دردهانه این تنگه نصب کرده است.
نویسنده مذکور نوشته است که بارتولدی در نهایت طرح مجسمه آزادی را بشکل فعلی آن ریخته و نام آن را به 'آزادی جهان را روشن می کند' بر آن گذاشته که بعد ها به 'لیدی لیبرتی ' و یا مجسمه آزادی تبدیل شده است.
اروپام**-4-541**1599

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
جشن آزادی زن مصری از زندان در مصر