سرمایه گذاران هلندی از اصفهان بازدید کنند


در دیدار وزیر اقتصاد کشور هلند با استاندار اصفهان، دو طرف خواستار تعمیق مناسبات و گسترش ارتباطات به ویژه در زمینه‌های گردشگری، مدیریت منابع و مصارف آب،‌ کشاورزی و محیط زیست شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار با "هنک کامپ" وزیر اقتصاد کشور هلند، به بیان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان اصفهان پرداخت و گفت:‌ اصفهان در بخش‌های صنعت، کشاورزی، علمی و دانشگاهی و گردشگری در جایگاه اول و یا دوم در کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور است و ۷ دانشگاه اصفهان در رنکینگ بین المللی قرارگرفته‌اند، افزود: در ۱۵۰ واحد دانشگاهی استان ۳۳۰ هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند که بیشتر دانشجویان را بانوان تشکیل می‌دهند.

زرگرپور، اصفهان را شهر جهانی صنایع دستی خواند و گفت: ‌اصفهان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف برخوردار است و دو ماه قبل، این شهر به عنوان دومین شهر صنایع دستی دنیا برگزیده شده است.

زرگرپور با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته ورود گردشگران خارجی به اصفهان سه برابر شده است، اظهار کرد: استقبال کشورهای خارجی در سرمایه گذاری در بخش گردشگری زیاد است که هم می‌تواند بازار خوبی را برای سرمایه گذاران ایجاد کند و هم نیاز گردشگران را برطرف کند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ۱۲۹ طرح با حدود ۱۵ میلیارد یورو اعتبار برای سرمایه گذاری خارجی در اصفهان آماده شده است، افزود‌: اصفهان از شرایط خوبی برای سرمایه گذاری برخوردار است. طی شش ماه گذشته بیش از ۴۶ هیئت اقتصادی برای ارزیابی و شناخت شرایط استان به اصفهان سفر کرده‌اند.

وی اعلام آمادگی کرد که در قالب تفاهمات و قراردادهای دو کشور، اصفهان و یکی از استان‌های کشور هلند بتوانند مبادلات اقتصادی و فرهنگی برقرار کند.

زرگرپور با اشاره به اینکه در دوهفته قبل با یکی از استان‌های اتریش قرارداد همکاری امضا شد، افزود: طی دو ماه آینده نیز با استاندار سن پترزبورگ روسیه این قرارداد همکاری به امضا خواهد رسید.

وی از سرمایه گذاران هلندی دعوت کرد که از اصفهان بازدید کنند و اگر تمایل داشتند در طرح‌های تدوین شده سرمایه گذاری کند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه هلند تجربیات خوبی در محیط زیست و مقوله‌ آب دارد، افزود: اصفهان در زمینه‌های محیط زیست و آب نیاز به مساعدت و همکاری دارد و کارشناسان این کشور می‌توانند در این زمینه با اصفهان همکاری داشته باشند. اصفهان آماده‌ حضور تورلیدرهای هلندی برای بازدید از اصفهان و افزایش تبادلات گردشگری است.

رسول زرگرپور برای برگزاری هفته‌ فرهنگی اصفهان در استان‌های هلند اعلام آمادگی کرد و افزود: این امر می‌تواند در شناخت دو ملت مؤثر باشد. شرایط بین المللی مناسبی برای ارتقای روابط ایران با دیگر کشورها وجود دارد. دولت یازدهم علاقه مند به برقراری ارتباط با دیگر کشورها است و باید از این شرایط طلایی حداکثر استفاده را کرد.

وزیر اقتصاد هلند نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به اصفهان، نصف جهان و شهر تاریخ و فرهنگ و هنر گفت: معتقدم که اگر به اصفهان سفر نکنم همانند این است که ایران را ندیده‌ام و اگر از این شهر زیبا بازدید کنم یعنی نصف جهان را دیده‌ام.

هنک کامپ افزود: اصفهان نه تنها برای گردشگران کشور هلند بلکه برای گردشگران کل جهان مهم است و به همین دلیل ترجیح دادم که در ابتدای ورود به ایران از شهر فرهنگ و هنر این کشور بازدید کنم. افتخار می‌کنم که با این استان همکاری داشته باشم. کشور ‌ایران و به ویژه استان اصفهان پتانسیل‌های زیادی دارد و کشورها علاقه‌مند هستند که با این کشور همکاری و تعامل داشته باشد.

وزیر اقتصاد هلند گفت: از پیشنهادات استاندار اصفهان استقبال می‌کنیم و آماده‌ گسترش همکاری‌ها به ویژه در زمینه‌های و انتقال تکنولوژی‌های زیست محیطی و دانش مرتبط با مقوله‌ آب هستیم.

کامپ با بیان اینکه مردم هلند به هنرمندان علاقه‌مند هستند، گفت: از برگزاری هفته‌های فرهنگی استقبال خواهیم کرد و هنرمندان می‌توانند هنر خود را در کشور هلند به نمایش بگذارند.

وزیر اقتصاد هلند با بیان اینکه توریست‌های جهان مشتاق سفر به اصفهان هستند، گفت: اعزام تورلیدرها می‌تواند به این امر کمک کند و کشور هلند نیز می‌تواند تجارب خوبی را در زمینه‌ گردشگری در اختیار اصفهان قرار دهد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
برخورداری سرمایه گذاران از تسهیلات شهرک فناوری اصفهان