فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



«فهرست مقدس» یک تجربه موفق و آبرومند است


امیر سحرخیز انیماتور و متخصص جلوه‌های ویژه در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، در ارتباط با انیمیشن «فهرست مقدس» و شاخصه‌های کیفی آن گفت: به نظر من این اثر دارای بیشترین میزان کیفیت یک انیمشین سینمایی با امکانات موجود در داخل کشور است.

وی افزود: تولید این انیمیشن نشان داد که اگر یک تیم حرفه‌ای را پیرامون هم جمع کنیم، به راحتی می‌توان به تولید اثری با کیفیت و درخور توجه دست پیدا کرد.

عضو هیئت انتخاب بخش انیمیشن فیلم کوتاه تهران در ارتباط با جنبه‌های مختلف این اثر اظهار کرد: به نظرم اگر از افرادی که در بخش‌های مختلف سینمای رئال، همچون تدوین و صداگذاری فعال هستند استفاده کنیم تا بتوانیم از تجربیاتشان در حوزه انیمیشن نیز بهره بگیریم، به نتایج بهتری خواهیم رسید.

وی اضافه کرد: اما با این وجود از لحاظ تولی یک اثر قابل قبول در حوزه انمیشن، از معدود آثاری است که می‌توان آن را به عنوان یک تجربه موفق و آبرومند مثال ‌زد.

کارگردان انیمیشن «چت ایرانی» با اشاره به اینکه باید گروه سنی این اثر پیش از اکران مشخص شود، بیان کرد: با توجه به موضوع و حال و هوای این اثر، نمی‌توان آن را در رده کودک تقسیم بندی کرد و آن را باید یک کار ویژه بزرگسالان دانست ولی با این همه امیدوارم که در اکران عمومی نیز بتواند موفق عمل کند.

این انیماتور در ادامه با بیان اینکه معمولا اغلب آثار در بازه زمانی نزدیک به جشنواره فجر، بیشتر تلاش خود را برای رسیدن به این رویداد می‌کنند، گفت: به نظرم بهتر است این اثر پیش از اکران عمومی یک بار دیگر تدوین شود تا برخی از مشکلات که در ریتم داستان وجود دارد، با این کار رفع شود.

وی همچنین در رابطه با تمرکز انیمیشن سازان ایرانی بر روی موضوعات دینی و تاریخی اظهار کرد: به نظرم این کار، امر خوبی است ولی موضوع جدی که به نظر می‌رسد در انیمیشن‌های سینمایی ما درحال فراموش شدن است و باید به آن توجه کرد، بحث تولید انیمیشن برای کودکان است.

سحرخیز خاطرنشان کرد: درست است که ساخت انیمیشن برای بزرگسالان نیز اهمیت دارد، ولی باید توجه ویژه به مقوله ساخت انیمیشن برای کودکان داشت که امیدوارم این موضوع در آثار بعدی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/V310R8


ویدیو مرتبط :
ازدواج موفق را تجربه کنیم