سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گاز در پاکستان گران می‌شود؛ افزایش 38 درصدی قیمت از ژوئن 2016


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، نهاد قانون‌گذاری برای تعیین قیمت نفت و گاز پاکستان(اوگرا) در بیانیه‌ای اعلام کرد از یکم ژوئن سال 2016 قیمت گاز مصرفی در این کشور 38 درصد افزایش پیدا می‌کند.

نهاد اوگرا در ابتدا از دولت خواست نرخ مصرف گاز در ایالت‌های پنجاب، خیبرپختونخواه و کشمیر افزایش و در ایالت سند و بلوچستان کاهش دهد اما حزب حاکم با این پیشنهاد موافقت نکرد و دستور داد که نرخ مصرف گاز در سراسر کشور افزایش پیدا کند.

وزارت نفت و انرژی پاکستان نیز اعلام کرد طبق دستورالعمل دولت مرکزی پاکستان نرخ مصرف گاز در سال 2016 میلادی 35 تا 38 درصد گران می‌شود.

شرکت ملی گاز پاکستان با تأیید افزایش قیمت گاز در سال جدید میلادی اعلام کرد بر افزایش نرخ گاز در سراسر کشور نظارت می‌کند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که «شاهدخاقان‌عباسی» وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان پس از عدم پیشرفت پروژه واردات گاز از ایران، نسبت به افزایش قیمت گاز در این کشور در سال آینده میلادی هشدار داده بود.

وی تصریح کرد که عدم پیشرفت پروژه خط لوله گاز ایران، دولت پاکستان را مجبور به افزایش قیمت گاز کرده است.

وزیر نفت پاکستان همچنین درباره میزان مصرف گاز در این کشور گفت: میزان تقاضای گاز از سوی مشترکان داخلی هشت میلیارد فوت مکعب است و این در حالی است که ما هم ‌اکنون بیش از چهار و نیم میلیارد فوت مکعب کمبود داریم.

در همین حال، «سرتاج عزیز» مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجی در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که پاکستان خواهان افزایش مدت تکمیل خط لوله گاز صلح است.

طبق گزارش «کتاب سال آمار آسیا و اقیانوسیه در سال 2013» که توسط سازمان ملل منتشر شد، پاکستان در بین 10 کشور بحران‌زده جهان از نظر انرژی قرار دارد.

انتهای پیام/ح

http://fna.ir/T54DIS


ویدیو مرتبط :
افزایش 30 درصدی قیمت گوشت گوسفند و بررسی علل گران شدن آن