بهره‌برداری از کلیدهای گازی 63 کیلو ولت در خطوط هوایی برق


سرپرست تعمیرات برق خطوط هوایی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از بهره‌برداری کلیدهای گازی 63 کیلو ولت این شرکت در راستای پایداری تولید گاز خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا- منطقه خراسان- علی وحیدی با اعلام این خبر افزود: استفاده از کلیدهای روغنی در خطوط شماره یک و دو سرخس به جهت عمر زیاد ( حدود 30 سال ) و نشتی روغن، نبود قطعات یدکی و زمان زیاد برای نگهداری و تعمیرات، توجیه اقتصادی نداشت، لذا واحد تعمیرات برق اقدام به جایگزینی کلیدهای گازی ساخت داخل به جای کلیدهای روغنی نمونه خارجی کرده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع مذکور در راستای پایداری تولید گاز و حفظ محیط زیست صورت گرفته است اظهار کرد: وزن این کلیدها دو و نیم تن بوده است.

وحیدی با بیان اینکه برای انجام این کار 340 نفر ساعت زمان صرف شده است، تصریح کرد: قیمت کلید مذکور حدود یک میلیارد و یکصد میلیون ریال است که برای بهره برداری از هر کلید حدود 400 میلیون ریال صرفه جویی صورت گرفته است.

این مقام مسئول تعمیرات صورت گرفته در خطوط هوایی این شرکت را در راستای اقتصاد مقاومتی عنوان و بیان کرد: این کار توسط تیم پنج نفره‌ای متشکل از متخصصان داخلی در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد انجام شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
نمای داخلی و شرح بریکر (کلید)20 کیلو ولت پست انتقال برق