فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



تشکیل گروه محمد رسول الله(ص) نمونه‌ای از هم‌افزایی گروه‌های تهران است


به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، طی مراسمی با حضور سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) و حجت‌الاسلام سید‌جواد موسوی مدیر شبکه قرآن به همراه جمعی از مسئولان و اهالی قرآن کشور از آثار گروه تواشیح محمد رسول الله(ص) بسیج تهران رونمایی شد.

در این مراسم رحیم قربانی رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران طی سخنانی با اشاره به راه‌اندازی مجمع گروه‌های تواشیح تهران از سال گذشته، گفت: طی سال‌های اخیر گروه‌های تواشیح مختلفی در تهران مشغول فعالیت هستند، اما هیچگاه فرصتی پیش نمی‌آمد که این گروه‌ها گرد هم جمع شده و فعالیت‌ها را آسیب‌شناسی کنند تا اینکه با همت سازمان قرآن و عترت و بسیج مجمع گروه‌های تواشیح تهران تشکیل و یکی از اهداف آن تولید آثار فاخر ملی بود.

وی از شکل‌گیری گروه محمد‌ رسول‌ الله(ص) در یادواره سوره‌های سرخ خبر داد و گفت: هسته اولیه گروه در یادواره سوره‌های سرخ شکل گرفت و در دومین و سومین دوره برگزاری یادواره شاهد ارائه آثاری فاخر از گروه تواشیح بسیج تهران بودیم. همچنین برهمین اساس جلساتی با شبکه قرآن و گروه‌های تواشیح تشکیل و از بهمن‌ماه امسال فعالیت گروه محمد رسول الله(ص) بسیج تهران بزرگ با تجمیع گرو‌ه‌های سبحان، نورالمهدی،‌ ذوالقدر، نجم، ولایت، محراب، ابرار، ذکر، نورالساجدین،‌ الهادی، قدر، کریم آل‌طه و الغدیر به صورت رسمی آغاز شد.

قربانی از ضبط اولین آثار گروه در مشهد مقدس خبر داد و گفت: همزمان با مسابقات سراسری قرآن بسیج به میزبانی مشهد مقرر شد این گروه در حرم امام رضا(ع) به اجرای برنامه بپردازد و اولین آثار گروه با همکاری مؤسسه دارالقرآن بسیج و شبکه قرآن در کنار حرم مطهر امام رضا(ع) ضبط شد. البته با همت اعضای گروه و لطف خدا ظرف چند روز کارها ساخته و 5 اثر در آستان مقدس امام رضا(ع)، حرم امام خمینی(ره) و گلزار شهدای بهشت‌ زهرا(س) ضبط شد.

این گروه یک نمونه از وحدت و همدلی گروه‌ها و موشحان تهران بود که آثار بسیار خوبی اجرا شد و اعضا هم‌اکنون آماده هستند تا آثار دیگری که هم تولید کنند.

به گزارش فارس، در ادامه ویسی مدیر گروه نغمات دینی شبکه قرآن از ضبط تلویزیونی آثار گروه تواشیح محمد رسول‌الله (ص) طی دو روز و نیم خبر داد و گفت: کار تلویزیونی گروه تواشیح محمد رسول‌الله(ص) ظرف مدت کم آن هم با حضور 63 نفر و استفاده از 4 دوربین ضبط شد که آثاری قابل قبول و فاخر تولید شده است. البته پیشنهاد من این است که در گام‌های بعدی آثاری با موضوع امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و سیدحسن نصرالله تولید شود.

حجت‌الاسلام موسوی مدیر شبکه قرآن سیما در ادامه از ضرورت استفاده از فرصت‌ها برای همه دنیا خبر داد و گفت:‌ امروز کشور ما در درون خود فرصت‌هایی دارد که می‌تواند از این فرصت‌ها برای هدایت همه دنیا استفاده کند. تولید چنین آثاری فعالیت خوبی است که باید در گام‌های بعدی با هدف تأثیر بر همه مردم دنیا ساخته شود.

وی تشکیل گروه تواشیح محمد رسول‌الله(ص)‌ را نمونه‌ای از هم‌افزایی در کشور دانست و گفت: تولید این آثار ثابت کرد که می‌توان با هم‌افزایی و وحدت و استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های کشور آثار فاخری را تولید کرد. ما در شبکه قرآن آمادگی این را داریم تا در این زمینه فعالیت داشته باشیم.

مدیر شبکه قرآن با اشاره به اجرای طرح چلچراغ در استان کرمان،‌ گفت: در کرمان طرحی به نام چلچراغ راه‌اندازی شد و در آن مقرر شد در هر نقطه و یا هر محله جلسه قرآن راه‌اندازی شود هدف ما این بود که با این طرح بیش از هزار جلسه راه‌اندازی کنیم اما تنها 8 ماه از اجرای طرح نگذشته بود که حدود ۲ هزار و ۴۰۰ جلسه قرآن در کرمان راه‌اندازی شد و با پیگیری بیشتر و همکاری‌ نهادهایی مانند آموزش و پرورش تعداد جلسات به حدود 10 هزار جلسه رسید.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
کلیپ عکس های اعضای گروه جهادی محمد رسول الله (ص)