سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



طرح های جدید شرکت پست در عرصه ارتباطات، منشا تحولات بزرگی خواهد بود


به گزارش ایرنا حسین مهری در دیدار با استاندار قزوین ضمن معرفی طرح های جدید شرکت پست جمهوری اسلامی ایران افزود: یکی از طرح های جدید اداره پست جمهموری اسلامی تعیین طول و عرض جغرافیایی برای اماکن است که خوشبختانه در این زمینه استان قزوین از استانهای موفق است.
وی ادامه داد: صد درصد اماکن استان در این طرح نقطه گذاری شده و طول و عرض جغرافیایی دریافت کرده اند و در سطح روستاها نیز این اتفاق در حال پیگیری است.
مهری با برشمردن محاسن این طرح گفت: با استقرار لایه های اطلاعاتی دیگر در کنار این طرح، نظیر اطلاعات شرکت برق، اداره آب و گاز و شرکت مخابرات، به اطلاعاتی نظیر ترکیب جمعیت، میزان اماکن مسکونی و سایر اطلاعات نقشه ای، امکان دسترسی میسر خواهد شد.
وی با اشاره به میزان پیشرفت این طرح گفت: تا سال 2008 این طرح 50 درصد در کشور پیشرفت داشته است که امیدواریم در سال جاری صد درصد پیشرفت داشته باشد.
مهری با اشاره به طرح دیگر شرکت پست افزود: استانداردسازی آدرس ها در دستور کار این شرکت قرار دارد تا همه شهروندان و سازمانها از یک آدرس واحد پیروی کنند.
وی ادامه داد: در این طرح شهرداری و شورای نام گذاری شهرها موظفند معابر هم نام یا بی نام را تعیین تکلیف کنند.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه استان قزوین از فعالیت های کشوری عقب نیست ادامه داد: تنها در ساماندهی فعالیت های مربوط به این شرکت در روستاها حدود 30 درصد عقب افتادگی مشاهده می شود که امیدواریم این کاستی بسرعت نیز مرتفع گردد.
مهری با اشاره به طرح تجارت الکترونیک ادامه داد: در این بخش نیز کارهای خوبی از سوی این شرکت صورت گرفته است و امیدواریم این موضوع توسعه بیشتری پیدا کند.
وی با اشاره به دفاتر پیشخوان خدمات دولت ادامه داد: این دفاتر اکنون در سطح کشور وضع مناسبی ندارند و امیدواریم با احصا و واگذاری فعالیت های بیشتر به این دفاتر برای توسعه آنها و افزایش اشتغال و سهولت دسترسی مردم به خدمات اقدام گردد.
مهری همچنین با اشاره به موقعیت فعلی اداره پست استان قزوین در حاشیه شهر گفت: پست در تمام دنیا باید در مرکز شهر باشد تا در ارائه و دریافت خدمات به سرعت اقدام کند.
وی با اشاره به اعتراض نامه رسانان به خاطر بعد مسافت این اداره افزود: این بعد مسافت موجب استهلاک نیرو، کاهش سرعت تحویل نامه ها و دوری دسترسی مردم در دریافت مرسولات شده است.
مهری همچنین با اشاره به کارت پوشه ملی ایرانیان گفت:در این طرح جدید هر ایرانی در هر گوشه ای از کشور می تواند یک کارت پوشه داشته باشد.
وی افزود: کارت پوشه ملی ایرانیان این فرصت را در اختیار شهروندان قرار می دهد که یک کارتابل با سطح دسترسی خصوصی یا گسترده در اختیار داشته باشند.
مهری افزود: صورتحساب های بانکی، قبوض شرکت های گاز، برق، آب، مخابرات، و به عبارت دیگر قبوض 17 سازمان در این پوشه قابل دریافت خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه شرکت پست با همکاری سازمان فناوری اطلاعات طی دو سال در حال بررسی این طرح است افزود: از فواید این طرح افزایش سرعت، دقت و کاهش هزینه ها خواهد بود.
مهری با بیان اینکه این طرح در مورد سرپرست خانوارها کار بزرگی است ادامه داد: این طرح با لینک شدن به اطلاعات اساسی سازمان ها تحول و انقلاب بزرگی در بخش ارتباطات ایجاد خواهد کرد.
وی در پایان همکاری استان را برای موفقیت طرح ها خواستار شد.
استاندار قزوین نیز در این دیدار گفت: با جهت گیری های کلان سیستم پست، امیدواریم یک تحول خیلی خوب و عظیم در سطح کشور و استان را شاهد باشیم.
فریدون همتی افزود: شرکت پست باید خود را با شرایط جدید به روز کند و نقش بی بدیل در توسعه استان ها را ایفا نماید.
وی افزود: با این جهت گیری های تعریف شده به یقین تحولی عظیم در این عرصه را شاهد خواهیم بود و مدیریت ارشد استان از هرگونه حمایتی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.
استاندار قزوین در این جلسه دستور پیگیری مکانی مناسب برای ساختمان جدید اداره پست استان قزوین را صادر کرد.
مدیرعامل پست جمهوری اسلامی ایران در این دیدار عکس های استاندار را در قالب تمبر به همراه آلبوم پنج ساله تمبرها به استاندار قزوین اهدا کرد.
6101/ 6128

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دستاوردهای وزارت ارتباطات در پست بانك