موزه عروسکی چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد؟


موزه عروسک‌های نمایشی برای بهره‌برداری در بهمن‌ماه آماده می‌شود.

بهروز غریب‌پور، سرپرست گروه تئاتر عروسکی آران در گفت‌و‌گویی با خبرنگار تئاتر ایسنا بیان کرد: طراحی موزه‌ی عروسکی به تازگی ارائه شده و امیدوارم با قول مساعدی که معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داده است این موزه در بهمن‌ماه بهره‌برداری شود.

وی با اشاره به اینکه این موزه‌ی عروسکی جنب تالار فردوسی واقع است، گفت: این محل به نوعی آرشیو تئاتر عروسکی آران هم محسوب می‌شود و قرار است به عنوان اولین موزه‌ی عروسکی تخصصی در آسیا افتتاح شود.

اپرای لیلی و مجنون

غریب‌پور اظهار کرد: گروه تئاتر عروسکی آران 11 سال است که در این حوزه فعالیت می‌کند و در حال حاضر گنجینه‌ای با بیش از 800 عروسک را در اختیار دارد که به عنوان میراث فرهنگی مملکت محسوب می‌شود.

او رونمایی از این موزه را گام مهمی درتوسعه فرهنگ تئاتر عروسکی کشور دانست و گفت: آثار این مجموعه ارتباط مستقیمی با ادبیات دارد و عروسک‌هایی از خیام‌، سعدی‌ و حافظ که برای اپراهای عروسکی این شعرا ساخته شده‌اند در این موزه نگهداری خواهند شد.

به گزارش ایسنا‌، از مدتی قبل رپرتوآر اپراهای عروسکی گروه تئاتر آران در بازه‌های زمانی مختلف شروع به کار کرده و تاکنون هفت هزار بلیت برای این برنامه‌ها فروخته شده است.

این در حالی است که با توجه به استقبالی که صورت گرفته گفته می‌شود که حتی صندلی‌های مهمان نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت تا تماشاگران بیشتری امکان دیدن این اپراها را داشته باشند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
دریاچه سیاه به زودی در ممقان به بهره برداری می رسد!!!