قم 8 درجه زیر صفر


‌سرپرست اداره پیش‌بینی هواشناسی استان قم، هوای قم از فردا تا پایان هفته را صاف پیش بینی کرد و افزود: در ساعت‌های اولیه صبح تا پایان هفته دمای قم به منهای هفت تا هشت درجه سانتیگراد می‌رسد.

محمدرضا قاضی‌ در گفت و گو با ایسنا، با بیان این مطلب افزود: امشب به تدریج هوا صاف می‌شود و این در حالی است که فردا صبح هوای شهر قم به منهای چهار درجه سانتیگراد می‌رسد.

به گفته وی، بارش‌ برف تا شامگاه روز دوشنبه ادامه دارد و پس از پایان بارش‌ها، دمای هوا کاهش محسوسی خواهد داشت‌.

وی ادامه داد: بارش برف از بامداد امروز در این استان آغاز شده و تاکنون شش سانتی متر برف از ایستگاه شکوهیه که ایستگاه رسمی هواشناسی شهر قم است، گزارش شده است.

سرپرست اداره پیش‌بینی هواشناسی استان قم، اضافه کرد: مجموع آبی که از بارش برف و باران تاکنون استحصال شده، رقمی بالغ بر 9 میلیمتر است.

قاضی گفت: در ایستگاه سلفچگان پنج سانتی‎متر، در ایستگاه دستجرد 10 سانتی‎متر، ایستگاه سالاریه سه سانتی‎متر، ایستگاه کهندان در غرب استان 40 سانتی‎متر و در ایستگاه کهک نیز یک سانتی‎متر بارش برف گزارش شده و پیش بینی می‌شود بارش ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: ورود سامانه بارشی فعال از نوار غربی کشور، عامل بارش برف و کاهش دما در‌ بسیاری از استان‎های کشور از جمله قم‌ بوده است.

‌بارش برف، مدارس ابتدایی شهر قم را در دو نوبت صبح و عصر و مدارس مناطق خلجستان، کهک و جعفرآباد را در همه مقاطع تعطیل کرد.


ویدیو مرتبط :
مدار صفر درجه