فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



استفاده یک میلیون نفر از برنامه های فرهنگی سالانه کمیته امداد


به گزارش ایرنا، اکبر میرشکار روز سه شنبه در نخستین همایش سفیران فرهنگی در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم با اشاره به وجود 3 هزار و 200 طلبه و 90 هزار دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد در کشور، اظهارداشت: این تعداد ظرفیت عظیمی برای برنامه های فرهنگی کمیته امداد محسوب می شوند.
وی با اشاره به اهتمام کمیته امداد برای سازماندهی کردن طلاب و دانشجویان تحت پوشش خود، تصریح کرد: بدون شک سازماندهی این افراد یکی از اقدامات ضروری برای تبدیل شدن آنها به عناصر دینی، فرهنگی، ارزشی و اثر گذار برای کشور و نظام به شمار می رود.
میرشکار گفت: اگر کمیته امداد برنامه ریزی های خوبی را برای سازماندهی کلیه طلاب و دانشجویان تحت پوشش خود انجام دهد، بدون شک گام های بلندی برای تحقق اهداف نظام با استفاده از ظرفیت این افراد بر داشته شده است.
این مقام کمیته امداد کشور با تاکید بر اینکه توجه به نیازهای فرهنگی افراد تحت پوشش کمیته امداد بیش از هر نیاز دیگری ضروری است، افزود: پیام های فرهنگی باید به همه خانوارهای تحت پوشش انتقال پیدا کند.
معاون کمیته امداد امام خمینی قم با بیان اینکه این نهاد برنامه های مختلف فرهنگی را برای جامعه هدف خود در نظر و به اجرا می گذارد، تصریح کرد: طرح فلاح که توسط 600 نفر از طلاب مبلغ و مبلغه با هدف آموزش احکام در بین خانواده های تحت پوشش انجام می شود، یکی از این برنامه ها است.
وی با بیان اینکه 50 هزار خانوار تحت پوشش درکشور از این طرح استفاده می کنند، افزود: در این طرح طلاب زن و مرد با حضور در خانه های مددجویان به آنها آموزش های دینی ارائه می دهند.
میرشکار افزود: در این طرح که در ارتقا منزلت اجتماعی مددجویانی نقش مهمی دارد، این امکان وجود دارد، که سایر افراد نیز در آن شرکت کنند.
وی همچنین با بیان اینکه در برنامه های فرهنگی کمیته امداد اگر کسانی که مسئولیت اجرای این برنامه ها را دارند، از جنس مددجویان باشند پیام فرهنگی بدرستی به آنها منتقل می شود، تصریح کرد: بدون شک نیروهای ارزشی و دینی و همچنین طلاب تحت پوشش ظرفیت خوبی برای برنامه های فرهنگی کمیته امداد محسوب می شود.
معاون فرهنگی کمیته امداد همچنین با اشاره به وجود 240 مرکز فرهنگی در کشور تحت عنوان مراکز شبانه روزی یا کانون های فرهنگی، گفت: برای این مراکز که در طول یک سال به یک هزار و 500 مربی نیازدارند، عمده کسانی که به عنوان مربی فعالیت می کنند، فارغ التحصیلان دانشگاه هستند، لذا خلا وجود طلاب در آنها به خوبی احساس می شود.
وی با بیان اینکه در برنامه های فرهنگی کمیته امداد به دلیل عدم حضور نیروهای متخصص پیام فرهنگی به خوبی به مددجویان منتقل نمی شود، و این معضل بعضا در رفتار دانش آموزان و نتیجه کار پایانی مربیان کاملا قابل مشاهده است، افزود: هم اکنون مربیانی در مراکز فرهنگی کمیته امداد فعالیت می کنند، که تخصص آنها بیشتر در حوزه فنی و حرفه ای است، لذا حضور طلاب در این مراکز قطعا اثرات کارهای فرهنگی را بیشتر خواهد کرد.
میرشکار همچنین با اشاره کانون های پیروان ولایت کمیته امداد و 26 هزار نفر جوانی که عضو این کانون ها هستند، افزود: این کانون ها که در قالب سازمان های کوچک مردم نهاد به کار فرهنگی برای تربیت و پرورش افراد پیرو ولایت و همچنین کادر سازی برای آینده نظام و کشور اقدام می کنند، در طول سال به 700 مربی متدین، متخصص و متعهد احتیاج دارند، که طلاب تحت پوشش می توانند این نیاز را تامین کنند.
وی همچنین با بیان اینکه کمیته امداد مسئولیت جمع آوری و توزیع زکات در کشور را بر عهده دارد، تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار روحانی برای ترویج این فرهنگ در نقاط مختلف کشور فعالیت می کنند، لذا طلاب تحت پوشش کمیته امداد نیز بهترین ظرفیت برای ترویج این امر خدا پسندانه به شمار می روند.
این همایش دو روزه که با حضور طلاب تحت پوشش کمیته امداد از 20 استان کشور از امروز در قم آغاز شده، تا فردا ادامه پیدا می کند.ک/3
7403/ 6133/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تجلیل از 10 نفر از زنان برتر کمیته امداد در برخوار