بازتاب رکوردشکنی سیامند رحمان در سایت‌های خارجی


سیامند رحمان اولین حضورش در مسابقات بین‌المللی و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی پارالمپیک سال را با شکستن رکورد فوق سنگین جهان در دوبی آغاز کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از Inside the games، خبر رکورد شکنی سیامند رحمان در مسابقات جا‌م جها‌نی و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی معلوان در سایت های خارجی بازتاب داشت.

سایت Inside the games در این باره نوشت: سیامند رحمان که قهرمان پارالمپیک است، در سال 2015 در وزن خود در صدر رنکینگ جهانی قرار داشت. او با عملکرد خوبش در مسابقات جا‌م جها‌نی نیز نشان داد رقیب سرسختی بر سر حریفان خود در المپیک ریو 2016 خواهد بود.

بعد از بلند کردن وزنه‌های 275 و 286 کیلوگرمی، او مدال طلا را کسب کرد و با بلند کردن وزنه 295 کیلوگرمی رکورد زد. او امیدوار است در مسابقات المپیک در ماه سپتامبر، وزنه 300 کیلوگرمی را بالای سر ببرد. عمر مسعد از مصر، نایب قهرمان این وزن شد. البته او به صورت مجموع توانست 226 کیلوگرم را بالای سر ببرد.

در این مسابقات ایران توانست یک مدال نقره نیز کسب کند. علی صادقی زاده در وزن 107 – کیلوگرم مغلوب حریف مصری خود محمد السید شد و مدال نقره را کسب کرد. او تنها یک کیلوگرم با السید فاصله داشت.

مصر در این مسابقات در صدر جدول قرار گرفت.

و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ان معلول در تاریخ 24 تا 28 فوریه در مسابقات جا‌م جها‌نی کوالالامپور شرکت می‌کنند و در آنجا نیز فرصت رکوردشکنی خواهند داشت.

انتها‌ی‌ پیا‌م


ویدیو مرتبط :
سیامند رحمان و حسن جانفشان