فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



امیدوارم در سال جدید دولتی بودن سینما کمرنگ شود/ همکاری با حمید نعمت‌الله برای من یک فرصت بود


خبرگزاری فارس_گروه سینما و تئاتر: همواره مخاطبین عام علاقه دارند بدانند که هنرمندان چهره و یا شناخته شده چقدر به آداب رسوم مرسوم پایبند هستند از این رو با برخی از بازیگران گفت‌وگویی کوتاه داشتیم . در این گفت‌وگو با کوروش تهامی گپی زدیم که به شرح ذیل آمده است.

- شما در سال گذشته در فیلم سینمایی «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت‌الله بازی کرده‌اید که به نظر می‌رسد حضور در کار این کارگردان یکی از اتفاقات مثبت برای شما در سال 94 باشد. خودتان در مجموع سال گذشته را چطور ارزیابی می‌کنید؟

تهامی: در مجموع راضی هستم خصوصاً از همکاری با حمید نعمت‌الله به دلیل اینکه وی یکی از متفاوت‌ترین کارگردان‌های ما در سینمای ایران است و همکاری با وی برای من فرصتی بود که به وجوه دیگری از بازیگری در درون خودم پی ببرم و دست پیدا کنم.

 

- برای سال جاری چه برنامه‌ریزی دارید آیا اصلاً فکر می‌کنید که چگونه قرار است مسیر کاریتان را ادامه دهید.

تهامی: ابتدا تلاش می‌کنم رویه‌ای را که در انتخاب‌هایم داشتم پیش بگیرم و ادامه دهم در واقع از خدا می‌خواهم در مسیر انتخاب‌هایم به من کمک کند. ما جزو آن دسته از بازیگرانی هستیم که خیلی بر مبنای آشنایی و روابط و ضوابط کارمان را پیش نمی‌بریم.

- در مجموع کوروش تهامی جزو بازیگران بی‌حاشیه سینما است

تهامی: تلاش کرده‌ام که همینطور باشد همیشه تلاش کردم به شعور مخاطبم احترام بگذارم و تمام جوانب را در پیشروی کارم در نظر بگیرم. به هر حال کارهایی که انجام می‌دهم در کارنامه هنری من ثبت خواهند شد و به گونه‌ای گام برمی‌دارم که اگر چند سال دیگر به این کارنامه نگاه انداختم لااقل در مقابل خودم شرمنده نباشم.

- عید را چطور آغاز کرده‌اید آیا کوروش تهامی به عنوان یک بازیگر آداب و رسوم و سنت‌های مربوط به این ایام را انجام داده است؟
 

تهامی: من اهل تهران هستم و آداب و رسومی که از کودکی آموخته‌ام را نیز در این ایام به درستی و با علاقه انجام می‌دهم.با همسرم سفره هفت‌سین آماده می‌کنیم و سعی می‌کنیم که لحظات دلنشینی را سپری کنیم، البته این در شرایطی است که من مشغول به کار نباشم.اما تلاش می‌کنم در این شرایط هم هر طور شده در لحظه سال تحویل در کنار همسر و خانواده‌ام باشم. واقعاً دوست دارم این لحظات را در کنار همسرم باشم. در لحظه سال تحویل برای مردم کشورم همیشه دعا کردم و بهترین‌ها را از خداوند برای آنها خواستار بودم.

- برای سینماگران در سال جدید چه آرزویی می‌کنید؟

تهامی: آرزویم برای سینمای ایران این است که راه خودش را پیدا کند و امیدوارم که دولتی بودن سینما کمرنگ‌ شود و اگر قرار است دولت هم به سینمای ایران و فیلم‌هایش کمک کند در جهت ارتقا پیدا کردن آن باشد نه در جهت درجا زدن آن. علاقه دارم سینمای به روزی داشته باشیم و شاهد سینمایی باشیم که به مخاطب خود احترام می‌گذارد.

- برای مردم ایران و مخاطبان خود چه آرزویی می‌کنید؟

تهامی: به نظرم سلامتی یکی از موارد بسیار مهم است و من آرزو می‌کنم تمام مردم سرزمینم صحیح و سلامت و شاد باشند، امیدوارم در سال جدید همه ما کمی بیشتر به هم احترام بگذاریم و نظرات و عقاید یکدیگر را بپذیریم. امیدوارم به توجه به اتفاقاتی که در فضای مجازی می‌افتد یک مقدار بخش تفریحی آن کمتر شود تا سعی کنیم بیشتر مواردی را در این فضا بیاموزیم تا اینکه شاهد بی‌اخلاقی باشیم.

 

- آیا برای سفر شما هم طبق بسیاری از هنرمندان دیگر شمال کشور را انتخاب می‌کنید؟

تهامی: به دلیل شلوغی و ترافیک در این ایام خیلی ترجیحم برای مسافرت به شمال نیست اگر هم قرار باشد که برویم باید تمهیدات ویژه‌ای را برای آن در نظر بگیریم.

- آیا در مسافرت مانند برخی از بازیگران که خود را مخفی می‌کنند تا مخاطبان آنها را نشناسند شما هم همین‌کار را می‌کنید یا برای پوشاندن چهره‌اتان از عینک دودی استفاده می‌کنید؟

تهامی: اتفاقاً بر عکس اصلاً جزو آن دسته افراد نیستم که خودم را در خانه مخفی کنم بلکه دوست دارم در بین مردم باشم و با آنها صحبت کنم چرا که خودم هم از همین مردم هستم. البته اینکه همه مردم شما را دوست دارند و می‌خواهند در هر لحظه که شما را می‌بینند ابراز علاقه کنند کمی سخت باشد اما در مجموع اتفاق خوش‌یمنی است و این لطف را باید از جانب مردم دید و به جان خرید.

انتهای پیام/

 


ویدیو مرتبط :
یک پرتره یک کارگردان ( حمید نعمت الله )