آخرین وضعیت کانال‌های غیراخلاقی تلگرام از زبان وزیر ارتباطات


محمود واعظی صبح امروز و در حاشیه‌ی بازدید از نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات به انبوه سئوالات خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت کانال‌های غیراخلاقی تلگرام و آینده‌ی شبکه‌های اجتماعی خارجی در ایران پاسخ داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است که اغلب کانال‌های غیراخلاقی مسدود شده‌اند و مدیران این شبکه برای مسدود کردن کانال‌ها قول داده‌اند. طبق قول مدیران این شبکه قرار است کانال‌هایی غیر اخلاقی از دسترس کاربران ایرانی و حتی کاربران خارجی مسدود شود.

وی در پاسخ به این پرسش که هنوز برخی از کانال‌های غیراخلاقی در ایران باز هستند، گفت:  به دلیل فنی ۲۴ تا ۴۸ ساعت برای مسدود شدن کانالهای جدید زمان لازم است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان رفع فیلتر شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک تاکید مجددی بر این نکته داشت که تصمیم‌گیری نهایی در مورد فیلتر کردن یا نکردن شبکه‌های اجتماعی بر عهده‌ی وزارت ارتباطات نبوده و این وزارتخانه تنها یک عضو از اعضای کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ است.

وی به اهمیت نقش فضای در اطلاع رسانی به مردم اشاره کرد و گفت: شبکه مجازی در ایران نیز طی چند سال اخیر گسترش بسیاری یافته و هم اکنون شاهد آن هستیم که پهنای باند داخل کشور در دو سال اخیر نسبت به کل سالهای قبل ۴ برابر شده است.

وی با اشاره به بسترسازی برای راه اندازی شبکه های اجتماعی داخلی در کشور ابراز داشت که این وزارتخانه‌ی متبوعش به دنبال ایجاد محتوای فاخر در فضای مجازی است.

وزیر ارتباطات در مورد سیاست این وزارتخانه برای فیلتر شدن شبکه های اجتماعی، تصریح کرد:

سیاست ما این است که مردم به شبکه های اجتماعی دسترسی آزاد داشته باشند و بر این اساس از شبکه‌های اجتماعی داخلی حمایت می‌کنیم؛ با این حال سیاست ما این است که شبکه های اجتماعی که قوانین کشور را رعایت کنند، بتوانند آزادانه فعالیت کنند. امیدواریم سیاست نهادهای دیگر نیز همین باشد.


ویدیو مرتبط :
پیگیری فعطی تلگرام از زبان وزیر ارتباطات