سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بسیج می‌تواند مسئولان را در مقابل نفوذ دشمن در پسابرجام یاری کند


به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سومین گردهمایی فرماندهان بسیج کوی های سازمانی آجا که صبح امروز در سالن شهید برکاتی ستاد نیروی زمینی و با حضور جانشین این نیرو برگزار شد، گفت: بسیج یک نهاد انقلابی است که از توده آحاد جامعه تشکیل شده است، برخی از صاحب نظران معتقدند که بسیج مردمی برای تشکیل انقلاب شکل می گیرد و بر همین اساس نیز اعتقاد دارند این حرکت بعد از به ثمرنشستن انقلاب و تشکیل حکومت و نهاد های مردمی از بین می رود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: اما در انقلاب اسلامی ایران این گونه نبود و بسیج مردمی، هم در به ثمر نشستن انقلاب و هم بعد از آن و حتی در دوران دفاع مقدس حضوری چشمگیر داشت و امروز نیز یکی از مولفه های قدرت نرم ایران اسلامی در مقابله با تهدیدات فرهنگی و نظامی محسوب می شود.

آل هاشم با بیان اینکه در اندیشه امام راحل، بسیج یک نهاد اجتماعی است که معیارهای متعددی دارد، تصریح کرد: امروز، بسیج به نهادی تبدیل شده که در تمام عرصه های علمی، فرهنگی، نظامی و .. نهال انقلاب را حفظ و حراست و آن را از گزند دشمنان دور نگاه داشته است.

وی افزود: امروز فرهنگ و تفکر بسیجی که بر گرفته از فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) است از مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی فراتر رفته و با تشکیل گروه های مردمی و مقاومت کار را برای زورگویان جهان سخت کرده است.

حق مداری، اطاعت محض از ولایت فقیه، مدیریت و تدبیر شایسته، ایمان و اخلاص، شهادت طلبی و ایثار، شجاعت و دلاوری، ابتکار و خلاقیت و انعطاف پذیری نسبت به شرایط زمان و مکان از دیگر شاخص های بسیج بود که حجت الاسلام آل هاشم به آنان اشاره کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه به تشریح اولویت های بسیج از منظر رهبر فرزانه انقلاب پرداخت و خاطرنشان کرد: تقوا، طهارت، بصیرت، آگاهی، آمادگی و پا در رکاب بودن از جمله اولویت های بسیج است و ابتکار راهبردی فرماندهی معظم کل قوا برای ایجاد تحول در ساختار بسیج و تشکیل بسیج مستضعفین علاوه بر این که باعث گسترش مأموریت بسیج شده نشان دهنده اولویت حرکت بسیج در مقابل تهدیدهای نرم دشمنان است.

آل هاشم با تأکید بر این نکته که باید افراد حزب الهی در جامعه تقویت شوند افزود: بسیج به عنوان یک نیروی مسنجم مردمی می تواند در مقابل نفوذ فرهنگی و سیاسی دشمن بویژه در پسا برجام مسئولان و کشور را یاری کند.

وی در پایان با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر فرزانه انقلاب در خصوص نفوذ فرهنگی و سیاسی به خصوص در فضای پسا برجام گفت: معظم له در طول مذاکرات بیش از 70 مرتبه این خطر را گوشزد کردند و این هشدار نه تنها برای داخل کشور بلکه به کل جهان بود و نامه دوم ایشان نیز خطاب به جوانان غربی در همین راستاست. 

در پایان این مراسم جمعی از فرماندهان و فعالان بسیج کوی های سازمانی ارتش تقدیر شدند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/KC2PVU


ویدیو مرتبط :
اتهام افراطی گری به بسیج٬ پروژه نفوذ دشمن